شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

آن چه که کودکان می پسندند


آن چه که کودکان می پسندند
لباس برای بزرگ ترها و حتی برای كودكان حاوی ارزش ها و بیانگر مفاهیم مختلفی است. به همین دلیل گاه بر سر نوع لباس میان كودك و پدر و مادر مشاجره ایجاد می شود. برای نمونه اغلب پدر و مادرها لباس را وسیله ای برای زیباتر كردن ظاهر كودك می شناسند. برخی دیگر دوست دارند كه فرزند آن ها همیشه آراسته و مرتب باشد، چرا كه این دسته از والدین فكر می كنند كه آراسته بودن كودك نشانگر آراستگی و مرتب بودن والدین است. عده ای ممكن است لباس های كودك را مشابه لباس خود انتخاب نمایند. هیچ یك از این مبانی ارزشی، برای كودك مهم نیستند. او فقط دوست دارد كه لباس همایش راحت و مشابه دیگر همبازی هایش باشد تا در میان آن ها احساس تفاوت نكند در عین حال كه زیبا نیز به نظر برسد.
● چند نكته درباره لباس كودكان
▪ رنگ لباس:
كودك لباس را به دلیل رنگ های جذاب و شاد آن دوست دارد. او درباره تناسب رنگ لباس و این كه آیا چنین رنگی به او می آید یا نه چیز زیادی نمی داند و به همین دلیل ممكن است حتی در یك زمان لباس هایی با رنگ های مختلف و ناهماهنگ را برای پوشیدن انتخاب نماید. كودكان بیشتر مایل به پوشیدن رنگ های قرمز، سبز، نارنجی، زرد، آبی و صورتی هستند.
▪ طرح و شكل لباس:
دگمه های رنگی و شكل های دوخته شده و یا برجسته بر علاقه كودك به لباس می افزاید. كودك به این گونه چیزها بیش از مدل لباس اهمیت می دهد.
▪ بافت لباس:
كودكان معمولاً مواد نرم مانند مخمل، ابریشم و كتان را دوست دارند.
▪ لباس مورد علاقه:
كودك دوست دارد لباس مورد علاقه خود را چندین بار پشت سر هم بپوشد. در چنین مواردی او را راحت بگذارید و اصرار بر پوشیدن لباس دیگر به سلیقه خودتان نكنید.
▪ عدم توجه به قیمت لباس:
كودك تفاوت میان لباس ارزان قیمت و گران قیمت را درك نمی كند. بنابراین بهتر است پول زیادی صرف خرید لباس های گران قیمت نكنید. لباس كودك باید به اندازه كافی شیك، جذاب و با كیفیت باشد. به خاطر داشته باشید بچه ها معمولاً دوست دارند لباس هایشان از نظر رنگ یا مد مشابه رنگ لباس دیگر همبازی هایشان باشد.

سیما پارسا
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید