جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

Spyware وAdwareچیست؟


Spyware وAdwareچیست؟
▪ آیا از صفحات مختلفی که گاه و بیگاه ، نا خواسته روی صفحه مانیتورتان ظاهر می شود بستوه آمده اید ؟
▪ یا اینکه از کاهش شدید ارتباط اینترنت خودتان متعجب شده اید؟
▪ آیا می دانیدکه سیستم شما آلوده به برنامه های جاسوسی شده است؟
Spyware و Adware فایل هائی هستند که روی کامپیوتر شما نصب می شوند حتی بدون اینکه شما چنین چیزی را درخواست کرده باشید!. این برنامه ها شرکت های بزرگ را قادر می سازند تمام اعمال شما را در هنگام گشت و گذار در اینترنت ردیابی کنند . بدانند چه می خواهید ؛ چه می خرید و حتی به چه چیزهائی علاقه دارید.
متاسفانه در اکثر حالات این جاسوسی ! قانونی است زیرا این شرکت ها موافقت شما را با نصب این برنامه ها در متن یادداشت License agreement خویش برای اینکه از برنامه های آنها استفاده کنید ؛ دریافت کرده اند و در واقع کاربر از همه جا بی خبر که بدون خواندن متن این License ها آنها را تائید می کند ؛ با دست خویش سیستم خود را به سمت هلاکت سوق داده است.
بنا بر این اگر در هنگام گشت و گذار در اینترنت ؛ ناگهان صفحات ناخواسته ای روی مونیتور شما ظاهر شد که اکثر آنها شما را ترغیب به کلیک روی لینک خاصی می نمایند ؛ شک نکنید که سیستم شما آلوده به Spyware می باشد .
▪ خوب با این اوصاف چه باید کرد؟
نگران نباشید چون برنامه های متعددی جهت پاکسازی سیستم از شر این مهمان های ناخوانده وجود دارد . همچنین سایت های متعددی وجود دارند که به صورت Online سیستم شما را از حیث وجود این برنامه ها بررسی می کنند. شما با مراجعه به آدرس
http://www.spywareguide.com/txt_onlinescan.html
می توانید سیستم خود را پویش کنید .
منبع : آموزش و پرورش استان خراسان


همچنین مشاهده کنید