جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

چگونه می توان مقاومت بازیکن را افزایش داد؟


چگونه می توان مقاومت بازیکن را افزایش داد؟
مقاومت از ویژگی های مهم یک فوتبالیست است . برای اینکه بتوانید مسابقات راتحمل کنید ، باید مقاوم باشید . چگونه می توان مقاوم شد ؟
با مضاعف کردن زمان فعالیت و انجام منظم دو استقامت می توان مقاومت بدن را زیاد کرد . به تمرین دو سرعت نیازی نیست ، بلکه قبل از هر چیز باید اعضا بدن را به دو طویل المدت عادت داد تا حتی الامکان خستگی کم شود .
هنگام تمرین سعی کنید که آهنگ منظمی به حرکت خود بدهید . وقتی با یاران خود مسابقه می دهید از سرعت بیجا پرهیز کنید و سعی کنید صحیح بدوید . هرگز ساکن نایستید ، مرتبا حرکت کنید و منظم نفس بکشید . تمام نیروی خود را در دقایق اول صرف نکنید ، بلکه آن را متناسب با زمان مسابقه یا تمرین تنظیم کنید .
● تمرینات :
ابتدا چند بار به دور زمین بدوید ، سپس کمی استراحت کنید .
بعد از آن مسابقه دو داده و باز استراحت کنید . و بالاخره کار خود را با حرکات نرمشی خاتمه دهید . بدین ترتیب خستگی شما بتدریج کاهش می یابد و بنابراین نیروی خود را کنترل کرده اید . در یک مسابقه فوتبال نیز به همین صورت عمل کرده و نیروی خود را تقسیم کنید ( نیروی خود را در پاهایتان ذخیره کنید ) .
تدریجا ، بعد از اینکه نیروی خود را درست تقسیم کردید و بیهوده در میدان نیروی خود را صرف نکردید ، متوجه خواهید شد که ۹۰ دقیقه بازی واقعا زمان کوتاهی است .
منبع : شبکه رشد


همچنین مشاهده کنید