پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

خطر کیف‌های دستی زنانه


خطر کیف‌های دستی زنانه
هیچ خانمی را در خیابان نمی‌بینید كه كیف نداشته باشد. خیلی جالب است كه خانم‌ها به كیف‌‌شان خیلی علاقه دارند و اگر از بعضی‌ از آنها كیفشان را بگیرید، انگار همه‌چیزشان را گرفته‌اید. بعضی از این‌كیف‌ها كوچكند و حمل آن آسان اما بعضی از این كیف‌ها به قدری سنگین و بزرگ هستند كه برای سلامت اونها ضرر دارد. محققان هشدار می‌دهند كه كیف‌های بزرگ زنانه كه نوعی زیبایی برای زنان محسوب می‌شود ممكن است برای سلامتی‌آنان خطر داشته باشد.
به نوشته خبرگزاری رویترز، محققان مركز پزشكی بایلور تگزاس معتقدند بعضی از این كیف‌های زنانه كه همیشه همراه آنان است، بسیار سنگین و بزرگ بوده و گاهی به اندازه یك چمدان هم می‌رسد. وزن این كیف‌ها به ۱/۳ تا ۵/۴ كیلوگرم هم می‌رسد و ممكن است به گردن، شانه و پشت آنان آسیب برساند. وزن زیاد این كیف‌ها موجب درد شانه و گردن و در نتیجه آسیب به كمر شده و موجب اختلال در كار با كامپیوتر و یا ورزش می‌شود.
به گفته این محققان، آموزش برای نحوه صحیح گرفتن كیف‌ها و استفاده از كیف‌های سبك‌تر و كوچك‌تر برای كاهش درد بسیار موثر است. پزشكان توصیه می‌كنند راست‌ نگهداشتن شانه و سر در هنگام حمل كیف می‌تواند در كاهش درد موثر باشد. همچنین زنان باید گاهگاه اندازه و وزن كیف‌هایی كه حمل می‌كنند تغییر دهند.استفاده از ماساژ و داروهای ضد التهاب كه توسط پزشك تجویز می‌شود و همچنین استراحت، برای كاهش علایم بسیار تسكین‌دهنده است.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید