چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

بازگشت به جایی که به آن تعلق داریم


بازگشت به جایی که به آن تعلق داریم
اگر مدیر عامل "پیتنی بویز" بودید، آینده این سازمان را چگونه رقم می زدید؟
این شركت كه ماحصل یك ادغام بزرگ در صنعت خدمات پستی است، توانمندی ها ی بالایی دارد و حجم انبوهی از خدمات پستی را برای مشتریانش انجام میدهد. اما با توجه به كاسته شدن از حجم مراسلات پستی، آیا این شركت هنوز هم می تواند برای تأمین آینده خود به همین توانمندی ها بسنده كند؟ در این مقاله، "مایكل كریتلی" مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره پیتنی بویز به نحوه اجرای استراتژی های مورد نظرش برای توسعه این شركت و به سرانجام رساندن چندین دهه تنوع سازی درآن می پردازد.
او و همكارانش شروع به پیگیری فرآیند های كاملاً عملی در شركت كردند تا بتوانند همگام با تحولات اساسی این صنعت پیش بروند وتغییرات اجباری را اعمال كنند. این شركت، سرمایه گذاری هنگفتی در زمینه تحقیق و توسعه انجام داد و در عین حال ارتباطی تنكا تنگ با سیاستمداران و قانونگذارانی برقرار كرد كه نیروهای تأثیر گذار در این حوزه بودند.
تمركز بر كسب و كار اصلی و محوری، باعث شد كه پیتنی بویز به فرصت هایی ایده آل دست یابد و خدماتی بسیار جامع در اختیار مشتریانش قرار دهد.
شاید مهمترین نكته ای كه می توان درباره "كریتلی" گفت این است كه، او دارای ذهنیت یك استراتژیست است. "كریتلی" مردی است كه به طور اخبار روز را می خواند، با افراد كلیدی ملاقات می كند ودر عین حال یك ساعت از وقتش را با كسانی سپری میكند كه وظیفه تحویل سفارش های مشتریان را بر عهده دارند. او همواره بر رقابتی بودن فعالیت هایش تأكید می نماید.
"كریتلی" كه تحت تاثیر متفكران علوم استراتژ یك قرار دارد، معتقد است بزرگترین كاری كه می تواند برای سازمانش انجام دهد تغییر نگرش موجود در آن است. او می نویسد:"به ندرت برای رفتارهای توأم با ایما و اشاره یا روابط شفاهی وكلامی اعتبار قائل هستم. در عوض، به افرادم كمك می كنم تا ببینند كه كسب و كار ما چهره ای كاملاً متفاوت دارد وهمواره این نگرش را در ذهن داشته باشند كه الان در كجا هستیم ومی خواهیم به كجا برسیم. با این سیاست، امور مختلف به تدریج در حال قرار گرفتن در مسیر صحیح هستند.

مرجع: مجله میثاق مدیران
منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز


همچنین مشاهده کنید