شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۱۷ بهمن ـ ۶ فوریه ـ ژنرالی که گفت تیراندازی به برخی افراد یک تفریح است!


ژنرال سه ستاره سپاه تفنگداران دریایی آمریكا «جیمز ماتیس» اول فوریه ۲۰۰۵ در نشستی در سن دیاگو كالیفرنیا گفت: تیر زدن به برخی افراد یك سرگرمی است. واقعا تفریح است با این افراد بجنگید، فریاد بزنید و به گلوله بندید. شما می روید به افغانستان افرادی را به چنگ می آورید كه پنج سال زنان را به خاطر این كه چادر به سر نداشتند كتك زده بودند. شلیك به این افراد و ساختن جهنمی برای آنان یك سرگرمی است.
مقامات نظامی آمریكا گفته اند كه ژنرال ماتیس كه از ماموریت افغانستان و عراق به آمریكا بازگشته به خاطر بیان این مطلب توبیخ نخواهد شد!. فرمانده كل سپاه تفنگداران گفته است كه می داند از حرفهای ژنرال ماتیس برداشت های گوناگون خواهند كرد ولی او افسری با تجربه، شجاع و رك گو است. او پس از انعكاس حرفهایش در رسانه ها متوجه شده است كه باید در بكار بردن كلمات دقت می كرد.
ژنرال ماتیاس در سال ۲۰۰۱ در جنوب افغانستان با طالبان جنگید و سال گذشته به عراق منتقل شدو در عملیات نظامی این كشور شركت كرد.
روزنامه های مخالف سیاستهای آمریكا در سراسر جهان اظهارات صریح ژنرال ماتیس را سوژه انتقاد از عملیات نظامی آمریكا در افغانستان و عراق و كشتار ناشی از آن قرار داده اند و ....
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید