جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

طالع بینی سال ۱۳۵۵(اژدها)


طالع بینی سال ۱۳۵۵(اژدها)
● موجودی خوش خط و خال
اژدها سرشار از نیرو و شور نشاط زندگی است و تا هنگامی كه جان در بدن دارد، از پستی، ناجوانمردی، دورویی و شایعه پردازی فاصله می گیرد و در وجود او نشانی از حیله گری و دسیسه پردازی یافت نمی شود؛ با این حال، او به بی آلایشی و معصومیت خوك نیست؛ افزون بر این، به سادگی فریب می خورد، ولی در عین حال، شهامت پذیرش اشتباه و اعتراف به آن را دارد.
اژدها غالباً خود را در بدترین شرایط و موقعیت ها قرار می دهد. او آرمان خواه و كمال گرا به معنی واقعی است، به همین علت همیشه طالب بهترین هاست. توقع او از خود و دیگران بیش از حد معقول است. وی از دیگران انتظار زیادی دارد وئ در برابر، انتظارات دیگران را تا حد امكان بر آورده می كند.
اژدها بد خلق، سركش، لجوج، سرسخت و حاضر جواب است و اغلب بی اندیشه سخن می گوید. اما به رغم این ویژگی ها، سخنان و پندهای او بسیار با ارزش است. مردم به گفته های او گوش فرا می دهند و در حقیقت نفودش بر آنان غیر قابل انكار است.
اژدها موجودی مغرور ، پر شور و عجول است كه به سادگی عنان اختیار از كفش رها می شود . او با استعداد ،با هوش، با اراده و بخشنده است و از عهده انجام هر كاری به خوبی بر می آید و تا لحظه مرگ هرگز محتاج دیگران نخواهد شد.
اژدها در تمام عرصه های هنری، مذهبی، نظامی . پزشكی ، یا سیاسی می درخشد و كامیاب می شود. اژدها می تواند خود را وقف اهداف و كارهای با ارزش و بزرگ كند. این اهداف ــ هر چه كه باشد ـــ او می تواند پایان كار را بسنجد/ احتمال دارد استعداد و توانایی اژدها در راه های نادرست به كار افتد و در اعمال خلاف نیز سر آمد دیگران شود.
اژدها محبوب خاص وعام است؛ اما خود كمتر به كسی دل می بندد. و هرگز در گیر ماجراهای عاشقانه نمی شود و طعم تلخ ناكامی را نمی چشد؛ بلكه اوست كه همیشه دیگران را ناكام می گذارد؛ طوری كه اغلب زنان متولد این سال خاطر خواه ها و خواستگران زیادی دارند.
متولدان سال اژدها در اوان جوانی ازدواج نمی كنند و حتی برخی از آنان تا آخر عمر مجرد می مانند ؛ چرا كه تنهایی و انزوا طلبی را دوست دارند . حتی می توان گفت از تنها بودن لذت می برند.
اژدها و موش می توانند رابطه خوبی داشته باشند؛ زیرا موش مهربان این توانایی را دارد كه هر چه اژدها از دست داده ـــ حتی اگركم اهمیت باشد ـــ دوباره به دست آورد. این رابطه برای موش هم خالی از فایده نیست؛ حال آن كه اژدها نیز از روحیه جست و جو گر و پول پرست موش بهره كافی می برد.
رابطه اژدها و مار نیزبه همین شكل است و شوخ طبعی مار ، عامل باز دارنده ای است كه جلوی خودپسندی و غرور اژدها را می گیرد. آقای اژدها همیشه مجذوب زیبایی خانم مار شده ، در دام او گرفتار می شود. و اگر همسرش باشد، بیش از اندازه به وجود او افتخار می كند.
خروس مغرور و خودستا هم به آسانی با با اژدها كنار می آید و ضمن لذت بردن از موفقیت های اژدها، در آنها سهیم می شود.
میمون چه در كسب و كار و چه در عشق ،می واند خلا شخصیت اژدها را پر كند؛ زیرا حیله گری میمون و قدرت اژدها، كامل كننده یكدیگرند و این حقیقتی است كه تنها میمون از آن مطلع است . جالب است بدانید كه فقط متولدان سال میمون می توانند اژدها را بفریبند.
رابطه اژدها و ببر به ندرت ممكن است قرین آرامش باشد. اژدها بیش از همه باید از سگ ها حذر كند زیرا سگ ، بدبین و بسیار واقع گراست و هرگز نمی تواند به اژدها اعتماد كند.
اژدها در دوران كودكی ممكن است به مشكلات مختصری دچار شود كه سبب ساز آن ، انتظار بیش از حد او از اطرافیانش است؛ ولی روحیه هنری اژدها در دوران دوم زندگیش باعث ایجاد مشكلاتی می شود.
با این كه برتری و غرور اژدها نسبت به اطرافیانش كاملا محسوس است، گاهی احساس می كند كه دیگران دركش نكرده ؛ به گوهر وجودش پی نبرده اید حال آنكه دیگران همواره تحسینش می كنند.
هر چقدر ناراحتی های اژدها در زندگی ناچیز است به همان اندازه موفقیت هایش بزرگ می باشد.
هر چه اژدها سخت گیر تر و پر توقع تر باشد، به همان نسبت ناخرسندتر است؛ در هر صورت ، اژدها موجودی شاد و خوشحال است و این روحیه در دوره كهن سالی، موفقیت او را در رسیدن به اهدافش تضمین می كند.
اژدها نماد بخت و اقبال است و در طالع بینی ، بهترین نماد برای زندگی، رشد و ترقی به شمار می رود . برای مردم خاور دور اژدها نشانه تندرستی، بزرگواری، نجابت،‌هماهنگی و طول عمر است.
با این وصف ، از روی دیگر سكه غافل نشوید. اگر چه خیر و بركت اژدها از سایر نمادها بیشتر است؛ اما نباید فراموش كرد كه هر چیزی ممكن است نوعی نیرنگ و فریب باشد؛ اما چه توان كرد، اژدهای افسانه ای شما را مجبور می كند كه به او اطمینان و اعتماد كامل پیدا كنید.
او همیشه در اوج است و می درخشد ؛ اما درخشش او كاملا سطحی است. او خودش هم واقعا نمی داند چگونه چشم ها را خیره می كند و این نشان می دهد كه قدرت او غیر واقعی است.
اژدها در واقع شخصیتی ساختگی و دروغین و حیوانی است كه فقط برای كرناوال ها و نمایش ها آراسته می شود و كار آیی دیگری ندارد. اژدها ظاهری قدرتمند اما باطنی خونسرد دارد. او می تواند از دهان خود آب، آتش یا حتی طلا بیرون بریزد؛ اما وقتی جشن تمام می شود؛ او را می سوزانیم سپس اژدها در زمان مقتضی، دوباره مانند ققنوس از میان خاكستر وجود خویش سر بلند می كند. با این اوصاف، خودتان قضازت كنید كه آیا می توان به راستی به او اعتماد كرد.
منبع : میکرو فارس


همچنین مشاهده کنید