جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

۲۰ بهمن ـ ۹ فوریه ـ درباره «اوابراون»


سرگذشت « اوا براون Eva Braun» زنی كه تنها چند ساعت همسر قانونی هیتلر بود در كنار او وارد تاریخ شده است . « اوا » ششم فوریه سال ۱۹۱۲ در مونیخ به دنیا آمد و كار پدرش «تدریس» بود . وی ۱۳ سال مترس هیتلر بود .هیتلر ۲۹ آوریل اورا زوجه قانونی خود كرد و روز بعد هر دو خودكشی كردند و اجساد آنان را در كنار هم آتش زدند تا به دست سربازان شوروی نیافتند.
اوا براون منشی عكاسخانه ای در مونیخ بود كه هیتلر از دیر زمان مشتری آن بود و در آنجا باهم آشنا شده بودند . وی بعدا كار چاپ عكسها را بر عهده گرفت و چون روی عكسهای هیتلر بیش از اندازه دقت می كرد مورد توجه او قرار گرفت.
در سال ۱۹۳۲ هیتلر هنگامی كه « اوا » ۲۰ ساله بود از وی خواست كه باهم زندگی كنند و « اوا » با وجود مخالفت پدرش دعوت هیتلر را كه هنوز یك مقام حزب ناسیونال سوسیالیست كارگران آلمان ( نازی ) بود پذیرفت و از آن پس تا آخرین لحظه عمر با هم بودند. هیتلر« اوا » رادر امور دولتی و سیاست مداخله نمی داد و به ندرت در مراسم اورا با خود می برد.
علاقه هیتلر به «اوا » وقتی بیشتر شد كه پس ازنجات هیتلر از یك توطئه ژنرالها ، « اوا » در نامه ای كه به او نوشت با جملاتی زیبا وفاداری همیشگی خود را به وی اعلام داشت . هیتلر مایل به بردن « اوا » با خود به پناهگاه زیر زمینی نبود كه « اوا » گفت كه مایل است با او بمیرد .
سی ام آوریل سال ۱۹۴۵ كه پناهگاه هیتلر از نزدیك زیر آتش ارتش سرخ بود هیتلر پیش از آن كه با شلیك گلوله خودكشی كند به « اوا » داروی كشنده داد تا خودرا بكشد و وصیت كرد كه پس از مردن اجساد آنها را با بنزین آتش بزنند . با وجود این ، سربازان شوروی بقایای اجساد نیمسوخته را به دست آوردند. «اوا» تنها ۳۳ سال عمر كرد.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید