چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

چقدر شغلتان را دوست دارید؟


چقدر شغلتان را دوست دارید؟
به نظر می رسد بسیاری از مردم نسبت به این که حق انتخاب های دیگری هم دارند و می توانند مسیر شغلی خود را تغییر دهند آگاهی ندارند. بنابراین با باور این که چاره دیگری ندارند به کارشان ادامه می دهند و هرگز متوجه نمی شوند که می توانستند زندگی بهتری داشته باشند.
نوع دیگری از شاغلین هم هستند که از کارشان ناراضیند و تغییر شغل را هم امکان پذیر می دانند اما نمی دانند اگر کار فعلیشان را از دست بدهند، برای تأمین مخارج زندگی چکار باید بکنند. در واقع، این ها کسانی هستند که نمی دانند می خواهند چکار بکنند. اگر از آن ها پرسیده شود که در دوران کودکیشان چه آرزو و رویایی داشتند، پاسخ می دهند که هیچ. اگر از آن ها پرسیده شود که کار فعلیشان را چگونه انتخاب کردند نحوه پیدا کردن کار را توضیح خواهند داد.
به عبارت دیگر، روشن می سازند که هیچ انگیزه خاصی برای انتخاب کاری که اکنون انجام می دهند وجود نداشته است و شاید «حقوق» تنها انگیزه بوده است. برای این افراد، و بسیاری دیگر، زمانی در گذشته وجود داشته است که وضعیت اقتصادی به گونه دیگری بود و وقتی یک شغل می گرفتند تقریباً این تضمین وجود داشت که تا آخر عمر می توانند روی آن حساب کنند. اما امروزه وضعیت اقتصادی به گونه دیگر است و شرایط بین المللی از جمله کمبود منابع انرژی، رقابت سایر کشورها، استفاده از نیروی کار ارزان قیمت از خارج و ... عمیقاً شرایط اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است و دیگر تضمینی برای حفظ شغل افراد وجود ندارد.
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید