چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

سامره(samereh)


سامره به معنی زن قصه‌گوست.
سامره تمایلی ذاتی برای درك مشكلات دیگران و كمك به آنها دارد؛ فرقی هم نمی‌كند این افراد آشنا باشند یا غریبه. به خصوص در مورد بچه‌ها كه سامره خیلی به آنها علاقه‌مند است، از انجام هیچ كاری دریغ نمی‌كند. او همیشه حاضر است تا به تمام بچه‌هایی كه به چیزی نیاز دارند، كمك كند و حمایت و مراقبت آنها را به عهده بگیرد. اما در مورد مسائل و مشكلات بزرگترها وضع تا حدی متفاوت است.
اگرچه سامره همچنان آمادگی دارد دیگران را برای حل مشكلات‌شان یاری كند، اما در عین حال آنقدر خودش را درگیر این مسائل می‌كند كه گاهی اوقات از زندگی خودش باز می‌ماند. به علاوه ذهنش همیشه درگیر مسائل ریز و درشتی است كه حل نشدنشان به نوعی مشكل او محسوب می‌شود و می‌تواند آرامش او را سلب كند.
اما زمانی كه سامره با كسانی كه مشكلات بسیار حاد دارند برخورد می‌كند، سیستم روانی‌اش برای دفاع از او در خلاف جهت نوع دوستی‌اش عمل می‌كند. از آنجا كه بدبختی‌های دیگران به شدت سامره را متأثر می‌كند، در این شرایط او تمام تلاشش را به خرج می‌دهد تا در حد امكان از آن افراد و مشكلاتشان فاصله بگیرد. كسانی كه سامره را در این موقعیت‌ها می‌بینند، به سختی می‌پذیرند كه او همیشه آماده كمك به دیگران است.
اما به هر حال شما كه واقعیت را می‌دانید، می‌توانید به درستی در این مورد قضاوت كنید.
و اما نكته آخر: بسیاری معتقدند سامره استعداد هنری چندانی ندارد و تلاش های او در این زمینه هیچ ثمره‌ای نخواهد داشت. شاید این حرف ظاهراً درست باشد، اما اگر به سامره موقعیت پیشرفت داده شود، همه كسانی‌كه او را بی‌استعداد می‌پنداشته‌اند، شگفت‌زده خواهند شد، چون او در زمینه موسیقی و هنر جای پیشرفت بسیار دارد. تنها كاری كه لازم است انجام شود قرار دادن او در مسیر درست است...
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید