پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

کادیلاک ۲۰۰۴ CTS


کادیلاک  ۲۰۰۴ CTS
چگونه می توان یک خودروی خوب را بهتر کرد؟ قدرت بیشتر هیچوقت صدمه ای نمی زند. موتور کاملا جدید سه و شش دهم لیتری ، شش سیلندر با آرایش وی، اولین بار است که دارد وارد خانواده جهانی جی ام می شود. این موتور بزرگتر از موتوری می باشد که جانشین آن شده، از قطعات سخت افزاری پیچیده تری برخوردار می باشد.(مانند زمانبندی تغییر سوپاپ ها) و قدرت بیشتری تولید می کند. موتور قبلی که بر روی این کادیلاک موجود بود، یک موتور سه و دو دهم لیتری بود با قابلیت تولید ۲۲۰ اسب بخار ولی موتور جدید قابلیت تولید ۲۲۵ اسب بخار در ۶۲۰ دور را دارا می باشد. البته این رقم برای موتور جدید هنوز رقم نهایی نمی باشد و جی ام هنوز به دنبال چند اسب بیشتر می باشد تا آمارش را کامل نماید. البته این مطلب را نیز اضافه کنیم که موتور جدید ۳۲ پوند فوت تورک بیشتری نسبت به موتور قبلی دارا می باشد.
برداشت اولیه ما نسبت به این خودرو مثبت می باشد.
با اینکه موتور جدید گفته می شود که کارکرد نرم و بی صدایی را به ارث برده ولی با قراردادن قطعاتی برای جذب صدا لرزش در کابین، ا ین خودرو کاملا بی صدا و نرم می باشد. با اینکه این موتور بسیار بی صدا می باشد ولی هنوز قابلیت رقابت با موتور سه و نیم لیتری اینفینیتی ( که استاندارد جدیدی را در این کلاس بنا نهاده) و موتورهای شش سیلندر بی ام و را ندارد. از نظر شتاب، این خودرو از آمار خوبی برخوردار می باشد و رقم محاسبه شده برای صفر تا نود و شش کیلومتر رقمی معادل ۶.۴ ثانیه است. بر روی جاده نیز قدرت حرکت این خودرو تیز تر و قوی تر می باشد.
حتی وقتی که از یک گیربکس اتوماتیک بر روی آن استفاده می شود. البته این مطلب مهمی می باشد چون تا مدتی این موتور بر روی این کادیلاک فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه خواهد شد. متاسفانه تا ماه جون این کادیلاک را اگر با گیربکس دستی بخواهید باید آنرا با موتور قدیمی سه و دو دهم لیتری خریداری نمایید
● مشخصات خودرو
▪ قیمت ۳۷۰۰۰ دلار
▪ موتور جلو
▪ دیفرانسیل عقب
▪ چهار درب
▪ ۵ نفر سرنشین
▪ موتور ۳۰۶ لیتر
▪ ۲۲۵ اسب بخار- وی ۶- ( دی-اُ-اچ - سی)
▪ چهار سوپاپ برای هر سیلندر
▪ شتاب ۹۶-۰ کیلومتر ۶.۴ ثانیه
منبع : خودرو وب


همچنین مشاهده کنید