پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

داشتن اندکی اضطراب موتور محرکه پیشرفت است


داشتن اندکی اضطراب موتور محرکه پیشرفت است
یكی از راه‌هایی كه برای موفقیت در هنگام كنكور باید به آن توجه كرد تمركز مناسب است. برای این كه بتوان به خوبی تمركز كرد باید اصولی مانند از بین بردن اضطراب را رعایت كرد.
همواره شنیده شده كه موفقیت در كنكور سخت نیست اما نباید دچار اشتباه شد، زیرا این حرف به آن معنا نیست كه موفقیت در كنكور آسان است، بلكه با پشتكار، تلاش و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از سد كنكور گذشت.
در طول سال‌هایی كه كنكور برگزار می‌شود این پدیده به سدی تشبیه شده است كه عبور از آن در ابتدای راه مشكل به نظر می‌رسد اما هر سدی دریچه‌های خاصی برای عبور دارد. تلاش، افزایش دانسته‌ها و عمیق‌تر كردن اندوخته‌ها باعث خواهد شد كه بتوان به راحتی از این سد عبور كرد.
خوب خواندن و خوب فهمیدن یكی از عواملی است كه در هنگام آزمون سراسری به داوطلبان بسیار كمك خواهد كرد زیرا نمی‌توان انتظار داشت كه در لحظه كنكور امدادهای غیبی به كمك بیایند بلكه با دقت و تمركز كافی و اتكا به اندوخته‌ها می‌توان به راحتی وارد دانشگاه شد.
یكی از راه‌هایی كه برای موفقیت در هنگام آزمون سراسری باید به آن توجه كرد تمركز مناسب است. برای اینكه بتوان به خوبی تمركز كرد باید اصولی مانند از بین بردن اضطراب را رعایت كرد.
وقتی فرد دچار اضطراب می‌شود، ترشح آدرنالین از غدد فوق كلیوی افزایش می‌یابد، ترشح مداوم این هورمون باعث تحلیل رفتن توان فیزیكی بدن، ضعف یادگیری و كاهش قدرت حافظه می‌شود و در نهایت ممكن است باعث افسردگی در فرد شود. در نهایت نمی‌توان گفت كه اضطراب مساله مفیدی نیست زیرا داشتن اندكی اضطراب موتور محركه پیشرفت است و آدمی كه اضطراب و هیجان نداشته باشد برای شناخت ناشناخته‌ها تلاش نمی‌كند به همین دلیل نداشتن هیچ‌گونه اضطرابی نه‌تنها غیرممكن است، بلكه مفید هم نیست.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید