پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

اتاق‌خواب پسربچه‌ها؛ دنیای کوچک مردانه!


اتاق‌خواب پسربچه‌ها؛ دنیای کوچک مردانه!
اتاق‌خواب پسربچه‌ها تفاوت كمی با اتاق خواب دختربچه‌ها دارد، شیوه دكوربندی آنها تا حدودی متفاوت است و این تفاوت به تفاوت‌های نسبی شخصیتی دختر و پسربچه‌ها بازمی‌گردد. سعی كنید اتاق خواب پسربچه‌ها از فضای مناسبی برای جست‌وخیز و جنب‌وجوش خاص پسرانه‌شان برخوردار باشد. پسربچه‌ها ذاتاً به جست‌و‌خیز علاقه دارند.
آنها به كشتی گرفتن با همنوعان و همسن‌وسالان خود نیز علاقه زیاد دارند، پس خوب است كه در صورت امكان سطح پوششی مناسبی برای این نوع علاقه‌مندی آنها در اتاق‌خوابشان فراهم كنید. در نظر گرفتن كتابخانه‌ای كوچك با چندین جلد كتاب آموزشی، دانستنی و داستان این امكان خوب را فراهم می‌كند تا ناخواسته علاقه آنها به كتاب و كتابخوانی را افزایش دهید.
سعی كنید در هر روز حداقل دقایقی را با آنها برای خواندن كتاب، بازی كردن و صحبت كردن به زبان بچگانه‌شان صرف كنید، چه خوب است كه حتماً سری به اتاق خوابشان بزنید و با قرار گرفتن در دنیای كوچكشان، خود را بیش از هر زمان دیگری به آنها نزدیك كنید، این وضعیتی است كه در خصوص دختربچه‌ها هم صدق می‌كند.
پسربچه‌ها ذاتاً به اسباب‌بازی‌هایی همچون آدم‌آهنی، تفنگ و وسایل توپی علاقه زیاد دارند. پس با تهیه لوازمی از این دست و با تشریح قسمت‌های مختلف آنها علاوه بر سرگرم كردن پسربچه ها، اطلاعات اولیه ذهنی‌شان را نیز درخصوص این‌گونه وسایل كه مدل كوچكی از طرح‌های بزرگ و اصلی هستند، افزایش دهید. در دكوربندی اتاق پسربچه‌ها از همفكری با آنها دریغ نكنید. با چنین كاری آنها را برای نظردهی در شرایط مهم‌تر زندگی آماده خواهید كرد و قوای ابتكارورزی را در آنها بیشتر و بیشتر خواهید نمود. برای دكوربندی اتاق پسربچه‌ها همچون دختربچه‌ها زمان كافی توأم با شادمانی صرف كنید.

منبع:‌ ایده‌ها
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید