سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

نقاشی دیوارها


نقاشی دیوارها
نزدیك شدن به مراسم و روزهای خاص، این ایده جالب و البته عالی را در ذهن برخی ایجاد می‌كند كه با تغییراتی در محیط داخلی منزل، طراوت و شادابی بیشتری در محیط احساس شود. رنگ كردن و نقاشی دیوارها یكی از این ترفندهای ابتكاری و خلاقانه است.
نكته مهمی كه در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به دیواری كه قرار است رنگ شود و فاصله آن از نور مستقیم و در نهایت اتاقی است كه در آن قرار دارد. توصیه نخست ما این است كه خودتان می‌توانید به راحتی این كار را انجام دهید و با استفاده از ابزاری كه در بازار وجود دارد، كار چندان مشكلی را پیش رو ندارید. درخصوص اتاق خواب كودكان این نكته مهم است كه از رنگ‌های شاد یا غیرمتعارف در مقایسه با رنگ دیوارهای اتاق پذیرایی و نشیمن استفاده شود.
استفاده از رنگ‌هایی همچون آبی روشن، آبی تیره، شكلاتی روشن، صورتی بی‌حال و حتی لیمویی می‌تواند ضمن شادی‌آور كردن محیط اتاق خواب برای بچه، تغییر و تحولی نیز در روحیه‌ آنها ایجاد كند. یك ایده جالب‌توجه دیگر آن است كه لزومی ندارد رنگ همه دیوارها در اتاق خواب كودكان از یك دست باشد. شما می‌توانید با كمی ابتكار به خرج دادن از دو یا سه رنگ متفاوت برای رنگ‌آمیزی اتاق كودكان خود استفاده كنید. یك تركیب جالب استفاده یك در میان از سایه‌روشن آبی است به طوری كه یك دیوار آبی روشن و دیوار كناری آبی تیره‌تر. این تركیب‌بندی موجب بزرگ‌تر به نظر رسیدن اتاق خواب كودكان می‌شود. درخصوص اتاق پذیرایی و نشیمن هم سعی كنید از رنگ‌های روشن و منعكس‌كننده نور استفاده كنید تا جذب كننده نور. هیچگاه سعی نكنید از رنگ سفید خالص استفاده كنید چون به شدت تحریك‌كننده و آزاردهنده چشم خواهد شد. همیشه این نكته را مدنظر داشته باشید كه با تابش نور خورشید چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم، بر روشنایی دیوار افزوده می‌شود.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید