جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

بهنام (Behnam)


بهنام به معنی نرم‌گفتار و خندان است.
اگر در میان ویژگی‌های بهنام بخواهیم مهم‌ترین آنها را پیدا كنیم، باید بگوییم كه او بسیار بااستعداد و تیزهوش است.
به علاوه او می‌تواند افكار و ایده‌های مختلف را با یكدیگر تركیب كند و نتایج تازه‌ای به دست آورد. ذهن تحلیلگر او هیچ‌وقت به سادگی از كنار یك موضوع و فكر جدید به سادگی نمی‌گذرد. او هر مساله تازه‌ای را تجزیه و تحلیل می‌كند و تا زمانیكه خودش به درستی چیزی نرسد، امكان ندارد آن را بپذیرد. اینكه دیگران چه نظری دارند و اكثریت آنها چه می‌گویند نیز هیچ تاثیری بر باورهای بهنام نخواهد داشت.
از آنجا كه ذهن تیز بهنام به سرعت همه چیز را فرامی‌گیرد، او معمولاً تحمل كسانی را كه فرآیندهای ذهنی‌شان قدری كندتر از خود او باشد ندارد. به نظر بهنام سر و كله زدن با كسانی كه در یادگیری كند هستند، اتلاف وقت است.
به نظر می‌رسد بهنام در بعضی شرایط بسیار مغرورتر از آنچه می‌شود كه به دیگران هم در این میان اهمیتی بدهد. او گاهی اوقات فكر می‌كند كه همه چیز را می‌داند و این نگرش او تا اندازه‌ای اطرافیان و دوستانش را می‌آزارد و یكی از عواملی است كه می‌تواند محبوبیت بهنام را در جمع‌ دوستان و آشنایان كمرنگ كند.
با وجود تمام ذكاوت و تیزهوشی بهنام، او معمولاً در شرایطی كه لازم است بدون مقدمه شروع به صحبت كند دچار مشكل می‌شود. به نظر بهنام سخت‌ترین كار در دنیا این است كه از او بخواهید فی‌البداهه در مورد موضوعی صحبت كند. به همین صورت، ابراز احساسات به‌صورت شفاهی در زمان‌هایی كه گفتار می‌تواند بسیار كمك‌كننده و مفید باشد برای بهنام تقریباً غیرممكن است.
شاید شما بتوانید احساسات درونی او را از رفتار و ظاهرش حدس بزنید. اما می‌توانید مطمئن باشید كه او اغلب اوقات تمایلی به بیان زبانی آنها ندارد و البته بهتر است شما هم اصراری نكنید. اگر این موضوع را به روی خود او نیاورید دلیلش را هم به شما می‌گوییم: بهنام استعداد این یك كار را به هیچ وجه ندارد!
همانطور كه گفتیم، بهنام اصولاً یك فرد درونگرا و كم‌حرف است. درباره مسائل اجتماعی و آنچه به شخص بهنام مربوط نمی‌شود او می‌تواند تا فردا با شما بحث كند. اما اگر می‌خواهید درونگرایی واقعی او را آشكار كنید، سعی كنید بحث را به یك موضوع شخصی مربوط به او بكشانید تا ببینید بهنام چگونه سكوت می‌كند و احساس ناراحتی می‌كند. با تمام این تفاصیل، بهنام فردی است كه به شدت به دوستی، عشق و محبت و تفاهم از سوی سایرین نیاز دارد. اجازه ندهید ظاهر او شما را از ابراز آنچه صمیمانه مشتاق آن است باز دارد.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید