پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

پریوش(Parivash)


پریوش نام نوعی گل است. پریوش به نظر آرام و ساكت می‌رسد. این آرامش و شاید بهتر باشد بگوییم نیاز به آرامش، از درون پریوش سرچشمه می‌گیرد و تمام جنبه‌های مختلف زندگی‌اش را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. به همین جهت شرایط آرام و وضعیت تثبیت شده به شدت برای او جذابیت دارند. پریوش به‌طور ذاتی خواستار امنیت خانه و خانواده است و برای او هیچ چیز بر آرامش خانه مقدم نیست. به نظر پریوش این آرامش تنها در یك صورت محقق می‌شود: زندگی او باید مانند ساعت منظم و دقیق پیش برود. و به نظر شما چطور ممكن است در این دنیای متغیر امروزی بتوان به این وضعیت رسید؟ ممكن است راه‌حل‌های متفاوتی وجود داشته باشد، اما آنچه پریوش انتخاب می‌كند این است كه زندگی‌اش را براساس یك مجموعه قوانین ثابت و لایتغیر بنا می‌كند. به نظر او تخطی از این قوانین یعنی نقض قانون زندگی و حتی‌الامكان اجازه نمی‌دهد چنین اتفاقی در زندگی‌اش بیفتد.
آیا تا به‌حال نظر پریوش را در مورد مسائل مختلف پرسیده‌اید؟ اگر این كار را كرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید كه در مورد مسائلی كه ممكن است جنبه شخصی پیدا كنند، پریوش با احتیاط تمام رفتار می‌كند. او از اینكه در اینگونه موارد موضع مشخصی داشته باشد و با قاطعیت تمام اظهارنظر كند فرار می‌كند. علت آن‌هم علاوه بر نداشتن اعتماد به‌نفس، پرهیز از ایجاد اختلاف بین مردم است. مسلماً یك نظر چند‌پهلو را می‌توان به اشكال گوناگون تفسیر كرد و بدین ترتیب دل همه را به‌دست آورد. این موضوع را پریوش بهتر از ما و شما و بقیه می‌داند!
برای درك یك مطلب، لازم است پریوش تمام جزئیات مربوط به آن را بداند. اگر بخشی از این جزئیات كامل نباشد، آن وقت است كه ذهن خلاق و تیز او به كار می‌افتد تا بخش‌های خالی این پازل را كامل كند. زمانی كه پریوش در این موارد به نتیجه‌گیری شخصی‌اش برسد، هیچ واقعیتی و هیچ دلیل و مدركی نخواهد توانست او را قانع كند تا از نظرش برگردد. بنابراین بهتر است قبل از ارائه مطلبی به پریوش، حتماً به جزئیات مورد نیاز آن در حد لازم فكر كنید تا بتوانید سوال‌های او را با پاسخ‌های مناسب جواب دهید.
و اما نكته آخر: هیچ فایده ندارد كه بخواهید پریوش یا حتی بخشی از زندگی و افكار او را تغییر دهید. اگر او به اندازه سر سوزنی احساس كند كسی قصد دارد او را به سمت خاصی كه مورد نظر شخص خودش نیست بكشاند، با تمام قوا در مقابلش ایستادگی خواهد كرد. بدین ترتیب ممكن است پریوش نسبت به افكار و نظریات و ایده‌های جدید هم قابلیت پذیرش خود را از دست بدهد و دچار تعصب و خشك اندیشی شود.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید