جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

شیما(Shima)


«شیما»ی پرانرژی و شاداب كمتر می‌تواند در یكجا آرام و ساكت بنشیند. او هرجا كه برود با شلوغی و شیطنت همه چیز را به هم می‌ریزد و البته موجب شادی اطرافیانش هم می‌شود. به همین دلیل در مهمانی‌ها جزو افراد محبوب به شمار می‌رود.
شیما علاوه بر آن، خواسته‌ها و آرزوهای فراوانی در زندگی دارد كه طبیعت مصمم و غیر‌وابسته او زمینه برآورده شدن آنها را فراهم می‌كند. علاقه شیما به مسائل و موضوعات جدید و تازه، خلاقیت، ابتكار و نبوغ او را در كارهای عملی تقویت می‌كند. شیما همیشه مشتاق شروع كردن یك كار تازه است. البته بعضی اوقات به دلیل این علاقه بیش از حد به تغییر و تحول و نیز به دلیل تغییر شرایط، شیما آنچه قبلاً در حال انجام دادنش بوده را كاملاً فراموش می‌كند. بنابراین اگر به دنبال مصداق ضرب‌المثل: «نو كه اومد به بازار، كهنه میشه دل‌آزار» می‌گردید، لازم نیست خیلی زحمت بكشید، كافی است كمی در رفتار شیما دقیق شوید!اگرچه شیما خیلی اهل برنامه‌ریزی برای آینده نیست، اما در واقع یك طرح كلی از آنچه می‌خواهد انجام دهد در ذهنش ترسیم و تمام فعالیت‌هایش را بر اساس آن تنظیم و هدایت می‌كند.
البته در بعضی شرایط هم كه شیما برای انجام كاری برنامه‌ریزی كند، آنچنان خودش را غرق و درگیر می‌كند كه تقریباً از آنچه در دنیا می‌گذرد بی‌خبر می‌ماند. زمانی‌كه شیما در میانه راه خود برای رسیدن به اهداف و آرزوهایش قرار دارد، موانع ناامید‌كننده و سوءتفاهم‌هایی كه ممكن است بین او و اطرافیانش بوجود بیاید باعث بدخلقی او می‌گردد. در این وضعیت شیما حوصله هیچ كس را ندارد؛ بدون تردید تحمل كردن نیش و طعنه‌های نه چندان دلچسب او و سكوت كردن اصلاً كار آسانی نخواهد بود. اگر این وضعیت شیما به حالت حاد و بحرانی‌اش برسد، می‌تواند روابط او با دوستان و خانواده‌اش را در طولانی‌مدت مورد تهدید قرار دهد.
و اما نكته آخر: شیما به ندرت راحتی و آرامش ذهنی را تجربه می‌كند. برای دستیابی به این دو وضعیت، شیما باید سعی كند مانع بروز شدید احساسات و تغییرات ناگهانی خلق و خویش شود. چون اثرات نامطلوب ناشی از تنش‌های ذهنی، می‌تواند بر سلامت جسمی او نیز اثرات نامطلوبی بگذارد.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید