جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

در آخرین لحظه زندگی


در آخرین لحظه زندگی
تابستان سال گذشته در شهر " جن جو" استان "خه نن " چین یک زن باردار دچار سانحه رانندگی شد. ولی در لحظه تصادف با ماشین ، این مادر دلسوز برای امنیت جانی طفل خود، بی اختیار دست و پایش را جمع کرد و تمام بدنش را چون حلقه ای شکل داد . او سخت مجروح شده ولی بچه در امان بود.
دکتر زمان معاینه مادر از این معجزه، به شگرف در آمد.
افسانه عشق مادر به فرزند بر همه تاثیرگذار و برای دیگران زبانزد است. به ما می فهماند که عشق نوعی فداکاری و جانفشانی است. آدم در لحظات دشوار و خطرناک با طیب خاطر برای عشق حقیقی حتی از قربانی کردن جان دریغ نمی ورزد.
یک سوال متداول دائما میان عشاق مطرح می شود و آن اینکه اگر دوست دختر و مادر همزمان در حال غرق شدن در آب باشند باید اول کدامیک را نجات داد ؟
جواب پسری را شنیدم که می گفت اول مادرم را نجات می دهم و سپس با دوست دخترم می میرم. جوابی قشنگ و غم انگیز است.
یک شاعر قدیمی چینی شعری بنام " گور مرغابی وحشی" سروده است که به تعریف یک شکارچی می پردازد . برای ربودن مرغابی وحشی توری گذارده شده بود. یکی از دو مرغابی وحشی داخل تور گرفتار شد ؛ اما دیگری فرار کرد. ولی آن مرغابی فراری دور نرفت بلکه اطراف مرغابی وحشی در دام ؛ پرواز می کرد و نهایتا خود را به زمین انداخت و مرد. شاعر از شنیدن این قصه بسیار متاثر شد و این دو مرغابی را خرید. آنان را در ساحل رود مدفون کرد و روی آن سنگی گذارد و آن را گور مرغابی وحشی نامید.
دوست داشتن کسی شاید دلیل خاصی نداشته باشد ؛اما به شجاعت و دلاوری نیاز دارد . برای عشق می توان با لبخند جام شراب مسموم را نوشید و یا جلوی گلوله رفت .
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید