سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

خرید یخچال و دریافت بطری اعتماد


خرید یخچال و دریافت بطری اعتماد
یخچال من کهنه بود . صدای غیر عادی از آن به گوش می رسید و برق زیاد مصرف می کرد . بدین سبب تصمیم گرفتم یخچال دیگری بخرم . ولی خرید یخچال جدید به پول زیادی نیاز داشت ، می خواستم یخچال دست دوم بخرم .
من ابتدا در روزنامه اعلانی منتشر کردم و خواستار خرید یک دستگاه یخچال با قیمت مناسب داشتم .
عصر همان روز که اعلان منتشر شد ، مردی به من زنگ زد و گفت که یک یخچال دارد که کمتر از ۴ سال از آن استفاده کرده است . بزرگی و قیمت یخچال با خواست من منطبق بود و تنها ۳۰۰ یوان قیمتگذاری شده بود . او خواستار نظر من شد . می دانستم که ۳۰۰ یوان برای یک یخچال که کمتر از ۴ سال استفاده شده است ؛ بسیار زیاد نیست . با این حال فاصله منزل مرد از محل زندگی من زیاد بود و به همین دلیل برای خرید آن دچار تردید شدم . مرد به من گفت که می تواند یخچال را به خانه ام منتقل کند . پس از مشورت موافقت کردم روز بعد او این کار را انجام دهد .
اما مرد گفت بعد از یک ماه دیگر راهی آمریکا خواهد شد و قصد دارد از یخچال استفاده کند و بعد آن را بفروشد .
من هم قبول کردم . ولی بر خلاف توقع من پس از یک ماه مرد زنگ زد و از من عذرخواهی کرد و گفت چون گذرنامه اش مورد تصویب قرار نگرفته است نمی تواند یخچال را فعلا بفروشد . او باز هم نظر مرا پرسید و من قبول کردم که منتظر باشم .
ما برای معامله یخچال به توافق رسیدیم .
با این حال مرد از زمان سفر و حل مشکل گذرنامه اش بی خبر بود و به همین دلیل زمان فروش یخچال را به طور دقیق معلوم نکرد به من نگفت. دیگران نیز پیشنهادهایی برای فروش یخچال در این مدت دادند و بهای پیشنهادی آنها نیز کمتر بود . ولی به دلیل آنکه به مرد قول خرید داده بودم دیگر به آن پیشنهادها پاسخ نگفتم .
حدود شش ماه بعد ، مرد دو باره زنگ زد و پرسید : آیا هنوز منتظر یخچال هستید ؟ او با شادی به من گفت که گذرنامه اش را دریافت کرده است .
صبح روز دوم او با خودرو یخچال را به خانه ام آورد . من بسیار خوشحال شدم زیرا یخچال بهتر از آن بود که تصور می کردم .
پس از آنکه مرد با من خداحافظی کرد ، یک بطری شراب انگور به عنوان هدیه به من داد و گفت که این بطری مملو از اعتماد است . می خواهم از اعتماد شما به خودم تشکر کنم !
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید