پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

توصیه‌های ایمنی کارشناسان آتش‌نشانی به هنگام ترک منزل در ایام نوروز


توصیه‌های ایمنی کارشناسان آتش‌نشانی به هنگام ترک منزل در ایام نوروز
با توجه به اینكه هموطنان و شهروندان در ایام تعطیلات عید نوروز اقدام به مسافرت می‌نمایند، بنابراین در زمان این سفرها منازل آنان خالی مانده و ممكن است به دلیل بی احتیاطی و عدم رعایت موازین ایمنی، خطر بروز ‌كند و حادثه و حریق به‌وقوع بپیوندد و در نهایت كاشانه و سرمایه این عزیزان كه با عمری زحمت و تلاش فراهم آمده است دچار نابودی و خسارت شود و در مواردی حتی خسارات جانی و مالی به دیگر شهروندان نیز وارد ‌آید.
كارشناسان پیشگیری از حریق و حادثه سازمان آتش‌نشانی برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی‌ها و حوادث مختلف توصیه‌ها و هشدار‌های ایمنی به شرح ذیل را ارائه می‌نمایند:
۱) قبل از ترك منزل خود تمامی وسائل غیرضروری الكتریكی را خاموش و درصورت امكان جریان برق آنان را از ناحیه فیوز مینیاتوری قطع نمایید.
۲) كلیه وسایل گرمازا اعم از گازسوز و یا نفت‌سوز را خاموش نموده و شیر اصلی گاز را از ناحیه بعد از كنتور و یا سیلندر گاز كاملاً ببندید.
۳) از بسته بودن شیرهای آب گرم و سرد منزل خود درزمان ترك منزل كاملاً مطمئن شده و سپس محل را ترك نمایید.
۴) درصورت وجود نشتی در شبكه آب رسانی گرم و سرد منزل قبل از ترك منزل نسبت به رفع آن توسط متخصصان اهل فن اقدام نمایید.
۵ ) قبل از ترك منزل از بسته بودن درها و پنجره‌های خانه اطمینان كامل حاصل نموده و كلید خانه را به سرایدار و یا شخص قابل اطمینان خود بسپارید تا در هنگام وقوع حادثه احتمالی بتوان از آن استفاده كرد.
۶) از قراردادن هرگونه وسیله اضافی و یا اثاثیه منزل در بالكن منزل خودداری نموده چرا كه در اثر وزش باد احتمال سقوط اجسام روی عابران و یا افراد محتمل می‌باشد و یا در اثر افتادن مواد آتش زنه امكان آتش سوزی میسر می‌باشد.
۷) از نگهداری ظروف مواد قابل اشتعال و یا كپسول گاز اضافی در محیط خانه جدا‌ خودداری نموده و اینگونه وسائل را در خارج از محیط منزل در مكانی مناسب انتقال دهید.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید