شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

تلفن‌های همراه و صاحبان مؤدب


تلفن‌های همراه و صاحبان مؤدب
۱) وقتی در جلسه، دادگاه، رستوران، یا سایر مكانهای شلوغ هستید، تلفن خود را روی حالت پیغامگیر بگذارید تا پیغام ها را ضبط كند.
۲) اگر در طول یك جلسه یا موقعیت مشابهی باید با تلفن همراه صحبت كنید، عذر خواهی كنید و جای خلوتی را برای حرف زدن پیدا كنید.
۳) با همان حالتی كه همیشه حرف می زنید حرف بزنید، آدم ها موقع حرف زدن با تلفن بی سیم معمولاً بلندتر از حالت عادی حرف می زنند و اغلب توجه ندارند كه این رفتارشان چقدر می تواند برای دیگران ناخوشایند باشد.
۴) وقتی در حضور دیگران حرف می زنید با عصبانیت حرف نزنید. مكالماتی كه احتمالاً احساسی هستند باید در جایی انجام شوند كه مزاحم یا مخل آرامش دیگران نباشد.
۵) وقتی درباره مسائل خصوصی یا برخی موضوعات كاری بحث می كنید با احتیاط حرف بزنید. هیچ وقت معلوم نیست چه كسانی صدای شما را می شنوند.
۶) اگر برایتان مقدور نیست كه تلفن تان در دسترس نباشد از سیستم هایی استفاده كنید كه به شما اجازه می دهد بدون این كه مزاحمتی فراهم كنید در دسترس باشید. در مكان هایی مثل سینما یا اماكن مذهبی، سیستم لرزش، بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران ، شما را از برقراری تماس آگاه می كند. خیلی از تلفن های بی سیم دكمه ای برای خاموش كردن صدای زنگ دارند كه از ایجاد مزاحمت جلوگیری می كند.
۷) از سرویس مخابره متن استفاده كنید. این سرویس سریع و بی صدا در حال حاضر به طور گسترده در حوزه مشاغل كاربرد پیدا كرده و موجب حفظ جریان مبادله اخبار و اطلاعات می شود، بدون آن كه نیازی به جواب دادن تلفن یا گوش كردن به پیغامگیر باشد.
۸) افرادی را كه در حضور شما هستند باید بر تلفن هایی كه می خواهید بزنید یا می خواهید جواب بدهید ارج بشمارید. اگر منتظر تلفن هستید كه امكان به تعویق انداختنش وجود ندارد، بموقع به اطرافیان خود اطلاع بدهید و وقتی تلفن زنگ زد عذر خواهی كنید.
۹) اگر فردی با تلفن همراهش در جمع ایجاد مزاحمت می كند برخورد علنی نكنید. اگر لازم شد، بی سر و صدا موضوع را به اطلاع یك مسؤول برسانید.
۱۰) مقررات مكالمه با تلفن همراه هنگام رانندگی را رعایت كنید. وقتی وسیله نقلیه تان در حال حركت نیست به تلفن ها بپردازید. در ترافیك سنگین یا در شرایط رانندگی خطرناك تلفن نزنید و به تلفن جواب ندهید. ازگوشی های بی نیاز از دخالت دست استفاده كنید تا حواستان بیشتر به حفظ ایمنی همیشه مهمترین زنگی باشد كه در گوش شما طنین انداز می شود.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید