پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

غزال(Ghazal)


غزال طبیعتا آسان‌گیر و خوش‌مشرب است. برای او كه همیشه بشاش است، برخورد با دیگران و برقراری ارتباط با آنها اصلا كار سختی نیست. تعجبی هم ندارد كه غزال ترجیح می‌دهد وقت خود را در میان جمع و با دیگران بگذراند. به علاوه تنها ماندن برای مدت طولانی او را افسرده می‌كند. اما وقتی در جمع‌ها و مهمانی‌ها حضور دارد نه تنها خودش شاد و سرحال است، بلكه رفتارش باعث می‌شود بقیه هم اوقات خوشی را بگذرانند.
به همین جهت غزال معمولا جزو نفرات اول لیست مدعوین هر مراسمی است.
در بحث‌ها و مشاجرات، غزال اغلب دست پایین را می‌گیرد و با دیگران كنار می‌آید. اگر فكر می‌كنید با سوء استفاده از این ویژگی او، می‌توانید همیشه بر غزال غلبه كنید، برایتان یك توصیه ضروری داریم. بهتر است خیال چنین كاری را هم از سرتان به‌در كنید! علت اینكه غزال سعی می‌كند در بحث‌ها كوتاه بیاید، این است كه چنین شرایطی را دوست ندارد و می‌خواهد هر طور شده آنرا تغییر دهد اما به محض اینكه احساس كند طرف دوم قصد دارد بحث را به نفع خودش به پایان برساند و او را مغلوب كند، رفتارش ۱۸۰ درجه تغییر خواهد كرد. در این وقت است كه شخصیت پنهان او آشكار می‌شود تا حریف زیاده‌طلب را سر جایش بنشاند. مطمئنا باورتان نخواهد شد این فرد خودرای، متعصب و سرسخت كه در مقابل خودتان می‌بینید همان غزالی است كه تا چند دقیقه پیش در مقابل همه چیز كوتاه می‌آمد. به هر حال اگر مدتی رفتار او را مورد بررسی قرار داده بودید، متوجه این بخش پنهان شخصیت او نیز می‌شدید. چون غزال به‌ندرت به حرف دیگران گوش می‌كند و وقتی تصمیمش را گرفت غیرممكن است كسی بتواند به سادگی نظرش را عوض كند.
▪ اما نكته آخر:
اگر مشكلی دارید منتظر نمانید تا غزال شما را راهنمایی كند. او مستبدتر از آن است كه به شما توصیه‌های مجانی بدهد. اما اگر مساله‌تان را با او در میان بگذارید و از او كمك بخواهید، آنوقت مهربانی ذاتی او ظاهر می‌شود و توصیه‌هایی به شما می‌كند كه غیرممكن است بتوانید جای دیگری پیدا كنید. پس بهتر است خجالت را كنار بگذارید و در اولین فرصت به سراغ غزال بروید تا مشكلتان حل شود.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید