جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

فریبرز(Fariborz)


فریبرز یعنی دارنده قامت باشكوه.اگر به دنبال فریبرز می‌گردید، به شما اطمینان می‌دهیم او را در جاهای شلوغ و
پر سر و صدا پیدا نخواهید كرد. از آنجا كه ثبات و آرامش ذهنی برای فریبرز دو آرزوی تقریباً دست‌نیافتنی به حساب می‌آیند، برای جبران آن دوست دارد اغلب اوقات به یك محل آرام و ساكت پناه ببرد. به خصوص وقتی كه از لحاظ فكری دچار آشفتگی می‌شود، تنها چیزی كه می‌تواند در بهبود شرایط به او كمك كند رفتن به دامن طبیعت است. او به ورزش‌های صحرایی علاقه خاصی دارد و از این طریق سعی می‌كند انرژی عصبی درونی‌اش را مصرف كند.
برای فریبرز تحمل محدودیت بسیار سخت و دشوار است. برای او مفهوم زندگی با آزادی برابر است و به هیچ‌كس اجازه نمی‌دهد به هیچ طریقی آزادی‌هایش را محدود كند. فریبرز دوست دارد آزاد باشد تا همه چیز را تجربه كند ولی چنانچه موضوعی برایش جذابیت خاصی داشته باشد و كنجكاوی‌اش نسبت به آن تحریك شود، در آن مورد از انجام هیچ كاری كوتاهی نمی‌كند. برای او مهم نیست این موضوع چقدر تازه و ناشناخته باشد اما مشكل اصلی این است كه كارهای یكنواخت و كسل‌كننده می‌توانند كنجكاوی و علاقه فریبرز را تحت‌تاثیر قرار دهند و او را نسبت به ادامه كار دلسرد كنند. به همین دلیل فریبرز كارهای زیادی را نیمه‌تمام رها می‌كند تا كنجكاوی‌اش را در زمینه‌های تازه ارضا كند. چون وقتی فكری به ذهن فریبرز برسد، به سختی می‌تواند آن را كنار بگذارد و به چیز دیگری فكر كند. ناتوانی در كنترل افكار یكی از نقطه‌ضعف‌های فریبرز است كه باعث می‌شود خلق و خوی او به‌طور ناگهانی تغییر كند؛ بدون اینكه هیچ دلیل بیرونی خاصی برای این تغییر وجود داشته باشد. همه چیز به ذهن همیشه مشغول فریبرز و افكارش مربوط می‌شود.
▪ اما نكته آخر: اگر شما شاهد اتفاقات و حوادث ناخوشایندی بوده‌اید كه متناوباً در زندگی فریبرز می‌افتند، حتماً به دلیل آنها هم زیاد فكر كرده‌اید اما واقعیت این است كه تنها و تنها یك دلیل برای همه آنها وجود دارد و آن هم تصمیم‌گیری‌های آنی فریبرز است. او به سرعت تصمیم می‌گیرد و به ندرت به انگیزه‌های آنی‌اش فكر می‌كند.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید