پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

۶ فروردین ـ برخی دیگر از رویدادهای ۲۶ مارس


● ۱۶۶۸: انگلیسی ها منطقه بمبئی را در هند متصرف شدند.
● ۱۶۶۸: انگلیسی ها که در حال تصاحب و استثمار مشرق زمین بودند، منطقه بمبئی را در هند تصرف کردند.
● ۱۷۹۰: دستگاه قانونگزاری ایالات متحده آمریکا نخستین قانون تابعیت مهاجران ( کسانی که در کشورهای دیگر متولد شده بودند) را تصویب کرد و طبق آن کسانی می توانستند از این قانون ( نچرالیزیشن ) استفاده کنند و تبعه آن کشور شوند که دو سال تمام در آمریکا زندگی کرده بودند. این قانون از آن چند بار تغییر یافته است.
● ۱۷۹۹: ناپلئون بناپارت در جریان لشکر کشی خود به شرق با هدف کوتاه کردن دست انگلیسی ها - رقیب و دشمن فرانسه -از مشرق زمین، در این روز منطقه " جافا " در فلسطین را تصرف کرد.
● ۱۸۰۴: پس از خرید لوئیزیانا از فرانسه ، کنگره آمریکا تصویب کرد که گروهی از سرخپوستان شرق می سی سی پی به لوئیزیانا منتقل شوند.
● ۱۸۱۸: یک زلزله شدید در این روز شهر کاراکاس در ونزوئلا را ویران ساخت و بیش از ۲۰ هزارتن از ساکنان این شهر را کشت . در این حادثه طبیعی نه دهم ساختمانهای شهر که اینک پایتخت ونزوئلاست ویران شدند.
● ۲۰۰۰: ولادیمیر پوتین که از سوی یلتسین نخست وزیر و بعدا کفیل ریاست جمهوری روسیه فدراتیو شده بود در یک انتخابات عمومی رئیس جمهوری این کشور شد. وی قبلا افسر امنیتی ( کا. گ. ب. ) شوروی و عضو حزب کمونیست بود که پس از فروپاشی شوروی معاون شهرداری سن پترز بورگ ( لنینگراد ) شده بود. پوتین در مارس ۲۰۰۴ برای دومین بار به ریاست جمهوری روسیه انتخاب شد.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید