پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

تاثیر مثبت اسیدفولیک


تاثیر مثبت اسیدفولیک
سال ۱۹۹۸ در سازمان دارو و غذای آمریکا آزمایش هایی روی بسیاری از مواد غذایی انجام شد و طی آن به این نتیجه رسیدند که محصولاتی از قبیل غلات، نان ها و برشتوک، مواد غذایی طبیعی دیگر نیز مانند اسفناج، بادام زمینی، مارچوبه، نخود فرنگی، عدس و کلم دکمه ای سرشار از اسیدفولیک هستند.
شما می توانید با استفاده این مواد در روز مقدار مناسب اسیدفولیک را به بدنتان برسانید.با توجه به بررسی های اخیر، کسانی که تصمیم دارند بچه دار شوند، باید مواد غذایی از این قبیل را در وعده های غذایی خود بگنجانند.
تنظیم کردن این ماده غذایی در چهار هفته اول حاملگی بسیار مهم است، چون از به وجود آمدن نوزاد ناقص جلوگیری می کند. اسیدفولیک کمک می کند، از رشد سلولی عصبی ناقص جلوگیری شود که این نواقص روی مغز و ستون فقرات تاثیر منفی می گذارد مثل فتق نخاع (بروز فلج و اختلال در عملکرد روده ها) و نیز روی قلب و مجموعه ای از علائم ذهنی و عقلی ناقص.
هنگامی که شما تصمیم می گیرید بچه دار شوید، طبیعی است که دکتر شما بعد از انجام آزمایش به شما پیشنهاد می کند که اسید فولیک استفاده کنید، اما افزایش دادن مقدار اسیدفولیک حتما باید زیرنظر دکتر صورت گیرد، زیرا در بسیاری از مواقع استفاده بیش از حد آن روی رشد کودک تاثیر منفی می گذارد و گاهی بسیار خطرناک است.
همچنین هنگامی که شما بعد از زایمان، کودک را به خانه آوردید سعی کنید مصرف آن را ادامه دهید و به طور روزانه از این مواد استفاده کنید زیرا در بسیاری از موارد حاملگی های بعدی بدون هیچ برنامه ای صورت می گیرد و در زمانی که شما باید از این مواد استفاده کنید از وجود فرزند بعدی خبر ندارید.
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید