چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا

کلس هیبرید


کلس هیبرید
کلس هیبرید یا حسن یوسف یکی از گل های زیبای آپارتمانی است که در رنگ های زیبا و شادی یافت می شود. این کلس های دورگه را اصولا از نوعی به نام کلس بلومئی که زادگاهش جاده است به دست می آورند.
این گیاه از جمله گیاهان فصلی محسوب می شود که ساقه های آن چهارگوش و برگ هایشان با تنوعاتی از رنگ های سبز مایل به زرد، زرد طلایی، قرمز یا ارغوانی مایل به سیاه مشاهده می شود و جاذبه های تزئینی آنها در زیبایی برگ های درخشان شان نهفته است. آنها را می توانید هم در باغچه ها و هم در گلدان ها بکارید.
مرحله نخست برای تکثیر این گیاه قلمه زدن است که نهال های جوانی با قد و قیافه یکسان تهیه می کنند. راه دیگر تکثیر آن کاشتن بذر است که هم جالب تر است و هم گیاهانی قوی تر با برگ های درشت و رنگ های متنوع به وجود می آید. بذر های این گیاه را ابتدا در یک خاک سبک بکارید و سپس نهال های جوان را به خاکی مغذی تر که بیشتر حاوی خاک مرغوب باغچه ای است منتقل کنید.
در درجه حرارت بالا، آب دادن فراوان و تغذیه آنها با کود محلول سبب رویش عالی و درخشندگی رنگ های گیاه خواهد شد. جای روشن ولی نه در معرض تابش مستقیم خورشید مناسب ترین محل برای آنهاست. گل این گیاه بی ارزش است و به محض پیر شدن باید چیده شود.
منبع : روزنامه کارگزاران