پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

دسر هلو یا زردآلو


دسر هلو یا زردآلو
● مواد لازم :
▪ پوره هلو یا زرد آلو یک لیوان،
▪ پودر ژلاتین دو قاشق مرباخوری و یک قاشق چایخوری،
▪ شکر دو قاشق سوپخوری،
▪ آب لیموی ترش یک قاشق مرباخوری،
خامه ساده یا ماست سفت یک سوم لیوان (خامه احتیاج به شیرین شدن و هم زدن ندارد)، آب کمپوت هلو یا زردآلو سه قاشق سوپخوری،آب سه قاشق سوپخوری، کرم کاستارد یک لیوان سر خالی.
● طرز تهیه؛
زردآلوهای کمپوت شده را در صافی می ریزیم تا آب اضافی آنها گرفته شود. سپس سه قاشق سوپخوری آب کمپوت را به همراه شکر و زردآلوها در مخلوط کن می ریزیم تا به صورت پوره درآید. این پوره را با کرم کاستارد که طرز تهیه آن آمده است مخلوط می کنیم و با قاشق هم می زنیم، سپس ژلاتین را در سه قاشق سوپخوری آب سرد می ریزیم و روی بخارآب (حرارت غیرمستقیم) مثلا روی کتری می گذاریم تا مخلوط کاملا روان شود. آنگاه ژلاتین حل شده را به مواد اضافه کرده، آب لیمو، ماست سفت یا خامه را به آن می افزاییم و خوب هم می زنیم. مواد را در قالب مخصوص که چرب شده می ریزیم و به مدت یک ساعت در یخچال می گذاریم تا ببندد.
● طرز تهیه کرم کاستارد؛
▪ شیر ۲ پیمانه شیرینی پزی
▪ نشاسته ذرت ۲ قاشق سوپخوری
▪ شکر نصف پیمانه
▪ زرده تخم مرغ۲ عدد
شیر سرد، نشاسته ذرت و شکر را با هم حل می کنیم و تخم مرغ ها را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به طور مداوم هم می زنیم تا غلیظ شده و مثل فرنی شود. بعد از اینکه به غلظت رسید از روی حرارت بر می داریم، وانیل یا هر اسانس دیگری که تمایل داریم را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. بعد از سرد شدن از این کرم برای تهیه دسر استفاده می کنیم.
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید