جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

مختصر و مفید:دانستنیهائی در مورد بروفن


مختصر و مفید:دانستنیهائی در مورد بروفن
این دارو با تاثیر بر سیستم اعصاب مركزی باعث اثرات ضد درد میشود.درتركیباتی از این دارو كه حاوی كدئین هستند، قطع مصرف پس از استفاده ی طولانی مدت ، علائم قطع مصرف پدیدار خواهد شد.(اعتیاد جسمی و روحی/روانی) اما مصارف كوتاه مدت و كمتر از ده روز این علائم را پدید نخواهند آورد.
بروفن از جمله داروهای ضد درد غیر استروئیدی میباشد كه اثرات ضد درد ، ضد التهاب ، و ضد تورم خوبی دارد.این دارو بشكل قرصهای پوشش دار۲۰۰ و ۴۰۰ میلیگرمی و همچنین شربت در داروخانه ها موجود است و در كشورهای پیشرفته فقط با تجویز پزشك قابل تهیه می باشد.
مقدار مصرف این دارو باید توسط پزشك تعیین شود، اما دوزهای معمول آن به عنوان ضد درد در بالغین ، یك قرص ۴۰۰ میلیگرمی هر چهار تا شش ساعت است . دوز مورد نیاز در اطفال بسته به وزن و توسط پزشك تعیین خواهد شد.
دارو را دور از دسترس اطفال نگهداری كنید ، نور و گرما ساختمان آن را تغییر میدهند. رطوبت نیز برای این دارو مضر است.
از مصرف داروهای تاریخ گذشته خودداری كنید.این دارو را حتما همراه یك لیوان آب مصرف كنید و در صورتی كه دچار مشكلاتی مثل زخم معده یا سایر مشكلات گوارشی می باشید ، موضوع را با پزشكتان در میان بگذارید. استفاده ی طولانی مدت این دارو می تواند شیوع پوكی استخوان را افزایش دهد.از مصرف خودسرانه ی این دارو اجتناب كنید.
منبع : دکتر ظهرابی


همچنین مشاهده کنید