پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

یک ماسک برای رفع چروک


یک ماسک برای رفع چروک
ترکیبات مورد نیاز این ماسک عبارتند از؛ دو فنجان سرکه، نصف فنجان رازیانه خشک، نصف فنجان بابونه خشک، نصف فنجان گل رز خشک، نصف فنجان شبدر قرمز خشک.برای تهیه این ماسک گیاهان خشک شده را در سرکه گذاشته و به آرامی تکان دهید. در ظرف را بسته و آن را به مدت دو تا سه هفته در دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد نگه دارید. لازم است هر روز ظرف را به مدت ۱۵ دقیقه تکان دهید.
پس از طی سه هفته، محلول را با صافی صاف کنید و در یک ظرف تمیز بریزید. برای هر بار مصرف کافی است صورتتان را با آب ولرم شست و شو داده و سپس خشک کنید. آن گاه محلول (سرکه و گیاهان خشک) را به نسبت شش به یک با آب مقطر رقیق کنید و سپس آن را روی صورتتان با حرکات چرخشی ماساژ دهید. دقت کنید ماساژ حداقل باید ۱۵ دقیقه ادامه پیدا کند. حرکات ماساژ باید نرم و در جهت صحیح انجام شود تا موجب آسیب به پوست شما نشود. این محلول کمی قابض بوده و برای پوست های شل و کمی چرب و منافذ باز صورت بسیار مناسب است. بهتر است از این محلول یک روز در میان برای برطرف کردن چروک های صورت استفاده کنید.
یک راه دیگر برای مقابله با پیری پوست، بخور پوست با گیاهان جوان کننده است. برای تهیه این بخور کافی است یک قاشق سوپخوری بابونه را به همراه یک قاشق سوپ خوری رازیانه و یک قاشق سوپخوری گل رز خشک شده در یک کاسه آب جوش بریزید.
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید