جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

ماساژ


ماساژ
● ماساژ با وسایل برقی:
دستگاه ماساژ بروس مخصوص برای پوست سر دارنده و میتواند از آنها استفاده کنید و لرزشی که در پوست ایجاد مینماید به بهتر کردن جریان خون در آن کمک میکند
مدت ماساژ با این وسایل ۵ دقیقه است و در عوض روزانه ۲ بار انجام میگیرد.
افرادی که موهای بلند دارند بروس ماساژور برقی مقداری از موها رو به همدیگر کلاف کرده و آنها رو میکشد.اصولا بهتر است بروس ماساژ در روی پوست ثابت نگه داشته شود تا لرزش ها آن به پوست سر منتقل شد و در حقیقت شبیه ماساژ با دست با حرکات سریعتر و با دامنه کوتاه تری همراه میشود.
ماساژ با روغنهای مخصوص که بیشتر مبدا نباتی دارند در سالنهای آرایش معمول است .به طوری که پوست سر را گرم میکنندو سپس روغن بادام شیرین و یا مشابه آن را گرم کرده و به موها و پوست سر میزنند.ماساژور با نوک انگشتان هر دو دست سر را از جلو به عقب ماساژ میدهد و فواصل انگشتان باید بلند شوند که باعث کشش موها نگردد در این حالت روغن های نباتی در ساختمان مو نفوذ بیشتری میکند لذا وضع ظاهری موها نیز بهتر میشود و این دلیلی است که مراجعین از این طریقه ماساژ بسیار رازی هستند ولی در حقیقت نه روغن بادام و نه گرم کردن آن و بلکه همان ماساژ با انگشتان ورزیده ماساژور است که فایده اصلی را به شخص می رساند.
● وسایل الکتریکی
اشعه ماورا بنفش و اشعه مادون قرمز از جمله وسایلی هستند که برای تحریک جریان خون در پوست سر و بهتر کردن نمو موها به کار برده میشود.
● اشعه ماورا بنفش:
تاباندن این اشعه به سر و حتی بدن در بهبود وضع موها موثر است.
این وسیله قوی نباید بدون اجازه دکتر به کار برده شود. در مواردی که کانون عفونتی در بدن وجود داشته باشد و یا در بیماران مبتلا به ناراحتی های کلیوی و ریوی به کار بردن این ممکن است بسیار مضر واقه شود.
در تمام بیمارانی که به ریزش مو و مخصوصا بعضی از بیماریهای حاد مبتلا هستند بسیار مفید واقع میشود
● اشعه مادون قرمز :
به علت ایجاد گرما و گشاد کردن رگهای پوست مورد مصرف است ولی عیب آن خشک شدن موهای لذا در افرادی که موهای خشکی دارند به کار برده نمیشود و در آنهای که موهای چربی دارند به کار بردنش آسان است و در مواردی هم قبل از تاباندن این اشعه مقداری روغن گیاهی به پوست و موهای میزنند.
بعهد از تاباندن این اشعه پوست سرخ شده و پر خون میشود و شاید تاباندن اشعه ماورا بنفش بعد از این مرحله مفید واقع شود.
منبع : سایت عمومی


همچنین مشاهده کنید