جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

اتو


آنچه که باید درباره اتو بدانید:
- اولین نکته‌ای که باید در مورد اتو رعایت کرده استفاده از آب در اتوهای بخار است:
۱. آب اتو را با پیمانه‌ای که دارید در ابتدای کار، قبل از زدن اتو به برق داخل آن بریزید.
۲. بعد از اتمام کار، آب اتو را خالی کرده و به‌مدت یک دقیقه اتو را روشن بگذارید تا آب داخل آن کاملاً خشک شود.
- در صورتی‌که اتو به‌خوبی بخار نمی‌دهد:
۱. علت آن ممکن است خراب بودن شاسی یا کلید فرمان بخار و یا گرفتگی سوراخ باشد.
نکته: در مورد گرفتگی شاسی یا کلید بایستی به متخصص مراجعه شود، البته بعد از اطمینان از گرفته نبودن سوراخ‌های اتو.
۲. در صورت گرفتگی سوراخ‌های اتو می‌توانید، مقداری سرکه در محفظه آب آن ریخته و به‌مدت چند دقیقه بگذارید بماند. سپس اتو را روشن کرده تا بخار سرکه، رسوب‌های آن را از بین برده و محفظه آب تمیز شود.
- از بین بردن لکه‌های به‌وجود آمده در صفحه اتو:
۱. لکه‌های به‌وجود آمده در صفحه اتو اگر از نوع اکسیدی باشد می‌توانید با کمی مواد اسیدی مانند سرکه یا آبلیمو آن را از بین ببرید.
۲. اگر این لکه‌ها در اثر چسبیدن مواد پلاستیکی مواد به‌وجود آمده، می‌توانید با کمی بنزین یا سایر مواد نفتی حلال آن‌ها را از بین ببرید در پایان کار صفحه اتو را با پارچه نم‌داری تمیز کنید.
- توصیه‌هائی در جهت نگهداری و دوام بیشتر اتو:
۱. اتوهای معمولی و بخار را نبایستی برای مدت زیادی به‌طور متوالی مورد استفاده قرار داد. برای استفاده از اتو بخار، حتماً آب در محفظه آن بریزید و در پایان کار آب اتو را بخار کنید. هر چند ماه یک مرتبه با سرکه، رسوب‌های احتمالی اتو را از بین ببرید.
۲. برای اتو کردن حتماً به‌درجه حرارت‌های مناسب درج شده با توجه به جنس پارچه یا لباسی که قصد اتو کردن آن را دارید، توجه کنید.
۳. از کشیدن اتو بر روی اشیاء خشن جداً خودداری کنید تا این عمل باعث از بین رفتن روکش آن نشود.
اتو چه ایرادهائی پیدا می‌کند؟
ایراد اصلی اتو مربوط به سیستم تولید گرما (المنته) می‌شود. در این حال اگر گرمای اتو با آنچه که به وسیلهٔ درجهٔ حرارت تنظیم انتخاب می‌شود هماهنگ نیست، باید اشکال را از ترموستات یا همان درجه تنظیم دانست.
به‌هر حال برای رفع هر گونه ایرادی باید از سالم بودن دو شاخه و سیم اتو مطمئن شوید و سپس اتو را به‌دست تعمیرکار بسپارید، زیرا تعمیر و تعویض المنت و ترموستات از عهدهٔ شما خارج است. اتوهای بخار دارای مکانیزم پیچیده‌تری هستند و نسبت به هر گونه دستکاری ناشیانه حساس می‌باشند و می‌توانند سبب خرج‌تراشی عمده‌ای شوند. بنابراین با توجه به نکات لازم برای کاربرد اتو، دقت کنید تا وسیله‌ای سالم داشته باشید.


همچنین مشاهده کنید