پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

ادموند مایوفسکی


ادموند مایوفسکی
ادموند مایوفسكی اتریشی در فروردین ماه سال ۱۳۳۵ هنگامی كه دكتر علی كنی برای دومین بار رئیس فدراسیون فوتبال شد ، به سمت سرمربی تیم ملی ایران منصوب شد.
علی كنی كه در دوره گذشته مدیریت خود در فدراسیون فوتبال دان گیبل انگلیسی را برای مربیگری تیم ملی به استخدام فدراسیون فوتبال در آورده بود این بار ادموند مایوفسكی اهل اتریش را با مبلغ یكهزار مارك به ایران آمد .
ادموند مایوفسكی اتریشی با مبلغی حدود هزار مارك و مزایایی از قبیل مسكن و هزینه رفت و برگشت به كشورش به استخدام فدراسیون فوتبال در آمد . مایوفسكی از فوتبالیست های حزب اتریش بود كه سابقه چند بازی در تیم ملی فوتبال اتریش را داشت و قبل از آمدن به ایران ، سال ها در اتریش و لهستان به مربیگری اشتغال داشت . ادموند مایوفسكی مدتی تیم های منتخب تهران ، منتخب مدارس و دانشگاه را تمرین داد و سپس با عزیمت به بعضی از شهرستانها كلاسهایی را نیز برای مربیان و بازیكنان شهرستانی تشكیل داد .
او در اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۵ تیم منتخب تهران را برابر تیم ویكتوریا برلین كه به تهران آمده بود رهبری كرد و در آبان ماه همان سال تیم منتخب تهران را در سفر به كشور شوروی همراهی نمود.
ادموند مایوفسكی یك سال و نیم در تهران بود اما به علت اختلافات در فدراسیون فوتبال و عوض شدن پی درپی روسای فدراسیون ، آن طور كه باید و شاید از وجود او استفاده نشد و سرانجام در تابستان سال ۱۳۳۶ به دنبال روی كار آمدن حسین مبشر در فدراسیون فوتبال و استخدام فرانس ساروش ، مربی مجاری ، قرارداد مایوفسكی ۶ ماه زودتر از موعد مقرر لغو و او به كشور خودش برگشت .
منبع : سایت فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران


همچنین مشاهده کنید