جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

حسین فکری


حسین فکری
حسین فكری – در اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۱ در زمان ریاست حسین سروری در فدراسیون فوتبال سرمربی تیم ملی شد . او در این زمان ۳۹ ساله بود . فكری تا سال ۱۳۴۶ مربی تیم ملی ماند .
البته در سال ۱۳۴۵ گئورگی سوچ سرمربی تیم ملی بود و فكری در كنار او انجام وظیفه می كرد .
حسین فكری بازیكن تیم دارایی بود واز موسسان اصلی تیم تهرانجوان و اولین مربی این تیم به شمار می رفت . او در سالهای پایانی دهه ۲۰ و ابتدای دهه۳۰ عضو تیم ملی فوتبال و بازیكن تیم منتخب تهران بود . در سال ۱۳۲۹ كه تیم ملی فوتبال به بازی های آسیایی ۱۹۵۱ دهلی نو رفت حسین فكری هم عضو این تیم بود.
حسین فكری در دوران مربیگری تیم ملی ایران ، نتایج خوبی كسب كرد و در واقع اولین افتخارات تاریخ فوتبال ایران با وجود او شكل گرفت . در سال ۱۳۴۳ تیم ملی فوتبال كشورمان تحت هدایت حسین فكری به مسابقات المپیك ۱۹۶۴ توكیوصعود كرد و یك سال بعد ، همین تیم در مسابقات فوتبال جام عمران منطقه ای به عنوان قهرمانی رسید.
از سال ۱۳۴۶ به بعد حسین فكری رسماً از فوتبال ملی ایران دور شد اما كماكان در باشگاههای مختلف از جمله تهرانجوان، تراكتورسازی تبریز ، سرخه حصار ، پرسپولیس ، ماشین سازی تبریز ، مرصاد شیراز ، آدنیس مشهد و ..... مربیگری كرد و در مرداد ماه سال ۱۳۸۲ در ۸۲ سالگی درگذشت.
منبع : سایت فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران


همچنین مشاهده کنید