جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

محمود یاوری


محمود یاوری
محمود یاوری یكی از مربیان قدیمی و كاركشته فوتبال ایران در سال ۱۳۶۲ و در زمان ریاست بهروز صحابه در فدراسیون فوتبال ، سرمربی تیم ملی كشورمان شد اما بعدها در مقاطع مختلف و در تیم های ملی جوانان، امیدها و تیم ملی ب كشورمان انجام وظیفه كرد.
در سال ۱۳۶۲، بهروز صحابه، محمود یاوری ۴۴ ساله را سرمربی تیم ملی بزرگسالان كرد. یاوری به كمك ناصر ابراهیمی اساس جدیدی را برای تیم ملی پایه گذاشت. در تابستان سال ۱۳۶۳ تیم ملی به رهبری محمود یاوری در مسابقات فوتبال مقدماتی جام ملت های آسیا شركت كرد و نتایج ارزندهای را به دست آورد ، اما وقتی نصرا.. سجادی به جای بهروز صحابه رئیس فدراسیون فوتبال شد یاوری از مسئولیت سر مربیگری خود در تیم ملی كنار رفت. او در چارچوب بازی های رسمی تیم ملی بزرگسالان هیچگاه نتیجه ای به جز پیروزی به دست نیاورد!
یاوری متولد سال ۱۳۱۸ اصفهان است. فوتبال را در تیم شاهین اصفهان آغاز كرد و به دنبال تاسیس رسمی تیم پاس مثل مهاجرانی، رنجبر، حبیبی و اصغر شرفی در باشگاه پاس به پایان برد و در آخرین روزهای فوتبالش بازی رسمی در تیم ملی فوتبال بزرگسالان را هم تجربه كرد. یاوری بعد از پایان دوران فوتبالش از فوتبال جدا نشد و ابتدا در تیم فوتبال سپاهان اصفهان مربیگری را آغاز كرد و سپس در تیم های مختلف از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، كرمان، مشهد و ... مربیگری كرد. محمود یاوری در سال ۱۳۵۶ سرمربی تیم ملی جوانان كشورمان شد و در سال ۵۷ حضور در تیم ملی ب و تیم ملی امید را تجربه نمود. طی سالهای ۷۰ و ۷۱ ، به مربیگری مجدد در تیم ملی جوانان رسید و در سال ۱۳۸۴ هم مدیر تیم ملی فوتبال جوانان شد.
منبع : سایت فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران


همچنین مشاهده کنید