جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

داروهای جنسی


داروهای جنسی
● viagra سیلدنافیل
ویاگرا نام تجارتی داروی سیلدنافیل میباشد .این دارو به مردانی كه دچار اختلال نعوظ میباشند كمك میكند تا توانائی جنسی خود را باز یابند.
این دارو به صورت ۱قرص ۱ساعت قبل از تصمیم به مقاربت مصرف میشود و در طی ۲۴ ساعت نباید بیش از ۱قرص مصرف شود .این دارو به به شكل قرصهای ۲۵.۵۰.۱۰۰ میلی گرمی موجود است.
در مورد اغلب بیماران درمان با قرص ۵۰میلی گرمی اغاز میگردد.حتی در صورت استفاده از ویاگرا باز هم جهت ایجاد نعوظ احتیاج به تحریكات فیز یكی و ذهنی و تمایل بیمار به ایجاد نعوظ وجود دارد .
● عوارض جانبی
برخی از عوارض جانبی شایع ویاگرا
▪ سردرد
▪ قرمزی و احساس گرما در صورت و قسمت فوقانی
▪ ناراحتی معده
▪ ابریزش بینی
▪ عطسه های مكرر
▪ تغییرات بینائی
▪ ابی رنگ به نظر رسیدن اجسام
● موارد منع مصرف
در صورتی كه از نیتروگلیسیرین یا داروهای نیتراتی زیر استفاده كنید نباید از ویاگرا استفاده كنید.
▪ ایزوسورباید مونونیترات
▪ ایزوسورباید دی نیترات
▪ قرصها یا اسبری زیر زبانی نیتروگلیسیرین
▪ نوارها و برچسبهای ترابوستی نیتروگلیسیرین
اگر شما از ویاگرا استفاده میكنید و دچار درد قفسه سینه شدید به بزشك مراجعه كنید .
● قطره و قرص گیاهی آفرودیت
آفرودیت محتوی چندین گیاه شامل دارچین خارخاسك زعفران و زنجبیل می باشد مطالعات وسیعی روی اثر این گیاهان برای رفع اختلالات جنسی در سطح جهان انجام شده است مواد موثره گیاهی بخصوص ساپونین و اسانسها و استروئیدهای موجود در این گیاهان در برطرف نمودن ناتوانی جنسی موثر می باشد و با اتساع عروق آلت تجمع خون را در این عضو زیاد كرده و موجب نعوظ می گردد همچنین تمایلات جنسی را افزایش می دهد و از انزالهای زودرس وناقص جلوگیری نموده و موجب ظهور یك عمل جنسی رضایت بخش می شوند.
مطالعات بالینی نشان می دهند كه آفرودیت موجب افزایش تعداد اسپرم شده و می تواند در بیمارانی كه بعلت كمبود اسپرم دچار درجاتی از عقیمی هستند موثر واقع شود.
درمطالعات بالینی اثر ساپونین جداشده از خارخاسك روی اختلالات ناشی از ناتوانی های جنسی مورد ارزیابی قرار گرفته است و اثر بخشی آن به اثبات رسیده است.
اثربخشی آفرودیت در افراد تحت مطالعه برسی شده و معلوم گردیده كه حداقل در هشتاد درصد این افراد نعوظ بادوامی ایجاد می گردد همچنین نشان داده شده است كه آفرودیت تعداد اسپرم را افزایش میدهد جالب توجه است كه ساپونین مجزا شده از خارخاسك تولید فولیكول استیمولیت هورمون از هیپوفیز را زیاد می كند كه خود باعث افزایش تعداد اسپرم می شود ساپونین پیوند رسپتورهای استروژن در هیپوتالاموس شده و از طریق واكنش پس نورد منفی تولید فولیكول استیمولیت هورمون را زیاد می كند..
در بعضی افراد اختلالات جنسی همراه با اضطراب ناشی از ناتوانی انجام دهی عمل جنسی است آفرودیت قادر به برطرف كردن این اضطراب بوده موجب آرامش و اعتماد به نفس می شود.
موارد احتیاط ومنع مصرف بیماران قلبی بیمارانی كه اخیرا مبتلا به سكته قلبی شده اند در مصرف این دارو باید احتیاط كنند.
عوارض جانبی بیمارانی كه نسبت به اسانس های گیاهی حساسیت دارند باید این دارو را با احتیاط مصرف كنند در كمتر از یك درصد بیماران عدم تحمل گوارشی سردرد مختصر و برافروختگی صورت گزارش شده است.
مقدار مصرف قطره به میزان ۵۰ تا۶۰ قطره ۳ بار در روز در یك فنجان آب قند بعد از غذا میل شود قرص به میزان یك قرص ۳ بار در روز بعد از غذا میل شود آفرودیت را می توان برای حصول نتیجه بهتر مستمر مصرف نمود.
منبع : اطلاعات دارویی و پزشکی


همچنین مشاهده کنید