چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

نکته به نکته ، بو به بو


نکته به نکته ، بو به بو
آیا در خانه بوی بدی پیچیده كه امان‌تان را بریده است؟ به توصیه‌های زیر عمل كنید تا با استفاده از روش‌های طبیعی از شر بوی بد خلا‌ص شوید:
● بوی پخت و پز و مواد سرخ شده
برای از بین بردن این بو، تنها كافی است یك حبه قند را در ظرفی بگذارید و داغش كنید. بویی شبیه به بوی دلپذیر كارامل در تمام خانه پخش می‌شود. حتی قبل از داغ كردن قند می‌توانید یك قاشق چای خوری وانیل را با كمی روغن مخلوط كرده و روی قند بریزید.
● بوی شیرینی خانگی
برای از بین بردن این بو كافی است یك تكه نان روی درماهی‌تابه یا ظرفی كه در آن شیرینی می‌پزید بگذارید و پس از تمام شدن كارتان، نان را بردارید.
● بوی رنگ
برای از بین بردن بوی رنگ در یك اتاق تازه رنگ شده، كافی است یك ظرف را پر از شیر داغ كرده و وسط اتاق قرار دهید. حتی می‌توانید در یك ظرف آب، پیازی كه به چهار تكه تقسیم شده بیندازید و برای مدتی در اتاق را ببندید. پس از چند ساعت می‌بینید كه بوی رنگ كاملا از بین رفته است.
● بوی هوای مانده
برای از بین بردن بوی ماندگی، مقداری سركه سفید را تبخیر كنید و در عین حال تمام در و پنجره‌ها را ببندید. پس از یك ساعت تمامی درها را باز كنید تا هوا جریان پیدا كند.
● بوی سیگار
ابتدا در و پنجره‌ها را باز كنید تا هوا كاملا عوض شود. سپس خانه را كاملا تمیز كنید. بوی سیگار و موادمخدر به گونه‌ای است كه روی تمامی وسایل می‌نشیند. ابتدا شیشه پنجره‌ها و سپس مبلمان و فرش و موكت را تمیز كنید و روی آنها را جاروبرقی بكشید. پرده‌ها و تمامی سطوح قابل شست و شو را نیز با آب و مواد شوینده قوی پاك كنید. تنها در این صورت از شر بوی سیگار خلاص می‌شوید.
● بوی بد داخل كمد و قفسه‌ها
برای از بین بردن بوی ماندگی داخل قفسه‌ها و كمدها،پرتقالی را سوراخ كنید و روی آن تخم میخك بپاشید و روی قفسه‌ها یا درون كمد قرار دهید.
● بوی ماندگی یا كپك در كمد
پیشنهاد می‌شود داخل كمد را خالی كنید و با سیم ظرفشویی آغشته به آب صابون داخل آن را بشویید. سپس با یك دستمال مرطوب آن را پاك كرده و كاملا خشك كنید.
● بوی بد لباس‌ها و پارچه‌ها
می‌توانید قبل از شستن آنها، كمی جوش‌شیرین روی آنها بپاشید تا بوی بدشان گرفته شود.
● بوی خوب در خانه
اگر تمایل دارید تمام خانه بوی خوبی بگیرد، در فر را باز بگذارید، درجه را روی پایین‌ترین حد قرار دهید، درون فر یك برگه آلومینیومی پهن كنید و روی آن مقداری تخم میخك، پوست پرتقال و لیمو بگذارید. همچنین می‌توانید درون یك ظرف آب ولرم، مقداری دارچین بریزید و روی رادیاتور گرم قرار دهید.

سمیه مقصودعلی
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید