جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

مجتبی(Mojtaba)


طبیعی است برای هر كس جنبه خاصی از زندگی اهمیت خاصی داشته باشد و در این میان مجتبی نیز استثنا نیست اما برای او جنبه مادی زندگی ـ در مقابل جنبه غیر‌مادی - بسیار مهم است و اهمیت ویژه‌ای دارد. مجتبی پول را دوست دارد اما این علاقه صرفاً به‌خاطر خود پول نیست. مجتبی دوست دارد همه چیز را در بهترین شكل و كیفیت داشته باشد و پول را به‌همین منظور می‌خواهد. مجتبی همیشه بهترین استفاده را از پول می‌كند و این بهترین استفاده به نظر خودش، خریدن و به‌دست آوردن بهترین خدماتی است كه می‌تواند به‌دست بیاورد. به‌نظر مجتبی، داشتن چیزی كه بهترین نباشد، هیچ ارزشی ندارد و به‌هیچ عنوان با آن كنار نمی‌آید.
عجیب نیست كه دیگران فكر می‌كنند مجتبی ولخرج است و نمی‌داند چگونه از پولش استفاده كند اما همه چیز به تفاوت نگرش شخصی مجتبی مربوط است. مجتبی كه تا این اندازه به مادیات و معیارهای مادی علاقه‌مند است شم اقتصادی خوبی هم دارد و در انتخاب پیشنهادهایی كه می‌تواند پولساز و پردرآمد باشند بسیار خوب عمل می‌كند. دیگران هم از این تبحر مجتبی در كارهای اقتصادی خبر دارند و معمولاً برای انجام مشاوره‌های مالی به او مراجعه می‌كنند تا از نظرات و پیش‌بینی‌های او در مورد كارهایی كه قصد انجامش را دارند استفاده كنند.
● نكته آخر:
مجتبی را اگر در مقام یك مدیر ببینید، بیش از پیش به توانایی‌های او پی خواهید برد. او یك رهبر لایق است كه می‌تواند همه چیز را به بهترین نحو مدیریت و سازماندهی كند و هرگز در ارائه راه‌حل‌های مدیریتی در نمی‌ماند. اصولا علاقه مجتبی به قرار گرفتن در موقعیتی كه بر دیگران تسلط داشته باشد و آنها را هدایت كند یك علاقه ذاتی است و بنابراین هیچ‌وقت سعی نكنید او را چه در محیط كار و چه در ارتباطات اجتماعی در یك شرایط پایین دست قرار دهید. در غیر این صورت به سرعت و شدیداً واكنش نشان داده و از موقعیت پیش‌آمده فرار می‌كند.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید