جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۵ نمونه از ملزومات تبدیل شدن به یک بدنساز بزرگ


۵ نمونه از ملزومات تبدیل شدن به یک بدنساز بزرگ
رشد داشتن در بدنسازی در گرو عوامل خاصی می‌باشد؛ همان‌طور که برای رسیدن به هر هدفی باید ملزومات آن را فراهم کرد، برای اینکه بدنساز خوب و بزرگی باشید لازم است به مواردی خاص توجه کنید که چند نمونه از مهم‌ترین‌ها را اینجا می‌خوانید.
● ژنتیک
این عامل تعیین می‌کند که چه نوع رژیم غذائی و شیوه تمرینی را باید برای موفقیت خود به‌کار ببندید.
● برنامه تمرین
وابسته به نیازهای خاص فیزیکی خود به برنامه‌ای اختصاصی جهت تمرین نیاز دارید. شیوه و برنامه تمرینی که آن را اجراء می‌کنید باید بر مبنای تمامی نقاط ضعف و قدرت بدن‌تان طراحی و تنظیم شده باشد. با پیروی و تقلید از برنامه تمرین قهرمان مورد علاقه خود نمی‌توانید در هیچ مسابقه‌ای قهرمان شوید.
● رژیم غذائی
باید یک برنامه غذائی داشته باشد که در فصل خارج مسابقات بر حجم عضلات بدن اضافه کند. سخت‌ترین مبارزه برای یک بدنساز یافتن رژیم غذائی درست در دوره حجم و مسابقات است. چنانچه از بدنسازان سئوال کنید که سخت‌ترین بخش تمریناتشان کجاست، ۹۹ درصد از آن‌ها به خوردن و رژیم غذائی اشاره خواهند کرد. رژیمی که شما باید رعایت کنید چیزی است است که با آزمون و خطا مشخص می‌شود بنابراین باید با تفکر و هوشمندانه همه چیز را زیر نظر بگیرید.
● مکمل‌های غذائی
به‌ندرت بدنسازی را پیدا می‌کنید که تا به‌حال از مکمل‌های غذائی استفاده نکرده باشد. شما باید به آنچه می‌خورید، فاز تمرینی که در آن هستید و هدفی که دنبال می‌کنید توجه کنید تا بتوانید برنامه خوبی برای انتخاب و مصرف مکمل‌های غذائی داشته باشید.
● تمرینات هوازی
تمرینات هوازی که تقویت کننده سیستم قلبی ـ عروقی در بدن هستند باید بخشی از برنامه‌های تمرین شما چه در دوران حجم و چه در دوران مسابقات باشند. بزرگ‌ترین بدنسازان دنیا چه در گذشته و چه امروز همواره تمرینات هوازی را در برنامه‌های تمرین خود جای داده و می‌دهند بنابراین نیازی نیست که با ترس از تحلیل رفتن عضلات از اجراء تمرینات هوازی که بسیار سودمند هستند خودداری کنید.
منبع : مجله دانش ورزش


همچنین مشاهده کنید