شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

محبوبه(Mahboobeh)


محبوبه دارای ویژگی‌های عالی فراوانی است؛ از این میان می‌توان به توانایی او در انجام كارهای هنری، قضاوت درست درباره مسائل تجاری و احساس مسوولیت فراوان درباره آرامش و آسایش اطرافیانش اشاره كرد.این خصوصیت اخیر محبوبه باعث می‌شود او فردی مهربان باشد كه به خوبی نیز دیگران را درك می‌كند. او همیشه از نیازها و احتیاجات كسانی كه دور و برش هستند آگاه هست و به همین خاطر تمام سعی و تلاشش را انجام می‌دهد تا این مشكلات را برطرف كند.
به خصوص زمانیكه محبوبه احساس كند این افراد در شرایط نامساعدی قرار دارند، این احساس همدردی و همیاری او شدیدتر می‌شود. در واقع او به شدت درگیر مسائل و مشكلات اطرافیانش می‌شود. تا حدی كه تلاش‌های بی‌وقفه او برای كمك به دیگران گاهی اوقات به نظر آنها دخالت بیجا می‌آید و باعث می‌شود برخوردهایی كه انجام می‌دهند خارج از انتظار محبوبه باشد. اما متاسفانه در این زمینه كاری از دست محبوبه بر نمی‌آید. چون او ذاتاً آدمی است كه به راحتی تحت تاثیر احساسات قرار می‌گیرد و حتی در شرایطی كه می‌داند كار چندانی از دستش بر نمی‌آید، نگرانی‌ها و پریشانی افكاری كه به تبع آن برایش ایجاد می‌شود او را وادار به انجام كاری برای حل مشكل می‌كند. اگر محبوبه نتواند این احساساتش را كنترل كند، به جز اینكه روابطش با دیگران ممكن است آسیب ببیند، ضررهای دیگری نیز برایش در پی خواهد داشت. در بسیاری از مواقع زمانیكه ذهن محبوبه درگیر دیگران است، او كاملا خودش و توانایی‌های شخصی‌اش را فراموش می‌كند. در این وضعیت او هر كاری كه به فكرش برسد را انجام می‌دهد و این كارها می‌توانند برای خود او زیان‌آور و مخرب باشند و جلوی پیشرفت و موفقیت شخصی‌اش را بگیرند.
● نكته آخر:
از آنجا كه محبوبه برای دیگران اهمیت زیادی قائل است، تعجبی هم ندارد كه خانه و خانواده‌اش در درجه اول اهمیت قرار بگیرند. او سعی می‌كند تمام نیازهای افراد خانواده‌اش را برطرف كند و در این میان كمتر پیش می‌آید كه از آنها انتظاری داشته باشد.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید