پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مصائب مسیح


مصائب مسیح
● خلاصه داستان
آخرین ساعتهای زندگی مسیح پیش از به صلیب كشیده شدن : مسیح كه پس از شام آخر برای دعا به باغ جتسیمانی رفته ، در برابر وسوسه های شیطان ایستادگی می كند . پس از خیانت یهودا اسخریوطی ، مسیح را دستگیر می كنند و به اورشلیم می برند . در آنجا رهبران فریسی ها اتهام كفر به او می زنند و دادگاه او را محكوم به مرگ می كند . مسیح را به نزد پونتیوس پیلاتوس حكمران رومی فلسطین ، می آورند و او كه دریافته با مسئله ای سیاسی روبروست قضیه را به پادشاه هرود واگذار می كند . هرود ، مسیح را به او بر می گرداند و پیلات به حاضران این اختیار را می دهد تا از بین مسیح و باراباس تبهكار ، یكی را برای بخشوده شدن انتخاب كنند تا دیگری اعدام شود .
مردم ، آزادی باراباس و اعدام عیسی مسیح را می طلبند . مسیح به سربازان رومی سپرده می شود كه او را به باد تازیانه می گیرند . سپس پیلات از مردم می پرسد كه آیا همین مجازات برای او كافیست ؟ ولی مردم مرگ مسیح را می خواهند . پیلات با شستن دستانش خود را از این ماجرا مبرا می سازد و به افرادش فرمان می دهد خواسته مردم را اجابت كنند . صلیب را بر دوش مسیح می گذارند و به او امر می كنند تا صلیب را از خیابان های اورشلیم تا تپه های جلجتا حمل كند . در آنجا او را به صلیب می كشند و همانجا مسیح آخریم وسوسه اش را از سر می گذراند ،یعنی این ترس كه مبادا خدا او را بحال خود وانهاده باشد . او سرانجام بر ترسش غلبه می كند ، نگاهی به مریم می اندازد و جمله ای به زبان می آورد كه تنها مریم می تواند آن را بدرستی بفهمد : « كار به انجام رسید . » و سپس جان می سپارد : « روحم را به دستان تو می سپارم . » در لحظه مرگ او ، طبیعت نیز منقلب می شود .
● كارگردان :
مل گیبسون
● بازیگران :
جیمز كاویزل ( مسیح ) ؛ مونیكا بلوچی ( مریم مجدلیه ) ؛ كلادیا گرینی ( كلادیا پروكس ) ؛ مایا مور گنسترن ( مریم ) ؛ رزالیندا چلنتانو ( شیطان )
● محصول ۲۰۰۴ آمریكا ؛ مدت : ۱۲۷ دقیقه ، به زبانهای آرامی ، لاتین ،عیری با زیرنویس انگلیسی
منبع : سایت دوستان


همچنین مشاهده کنید