سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

خروج از حساسیت فصلی با ۱۰ فرمان


خروج از حساسیت فصلی با ۱۰ فرمان
۱) محل زندگی‌تان را پاک‌سازی کنید،بخصوص قبل از آغاز فصل آلرژی. پنجره‌ها، قفسه‌های كتابخانه و دستگاه‌های تهویه هوا را كه محل تجمع گرد و خاکند، خوب پاك كنید وگرنه این گرد و غبارها علایم آلرژی‌تان را تشدید می‌كنند.
۲) وقتی گرده‌های موجود در هوا زیاد می‌شوند، فعالیت‌های‌ خارج از منزلتان‌‌ را تا می‌توانید کم کنید. یادتان باشد که بین ساعت‌ ‌١٠ صبح تا ‌٤ عصر، بیشترین میزان گرد و غبار در هوا پراكنده است؛ حتی‌المقدور در این ساعات، کمتر از منزل خارج شوید.
۳) دست ‌کم ‌٣٠ دقیقه پیش از خارج شدن از خانه برای آغاز فعالیت‌های روزانه‌، داروهای تجویز شده‌تان را مصرف کنید.
۴) روزهایی كه میزان گرد و غبار هوا زیاد است، پنجره‌ها را ببندید و از كولرهایی كه غبار بیرون را به داخل ساختمان می‌آورند استفاده نکنید.
۵) ملافه‌هایتان را هفته به هفته در آب گرم بشویید.
۶) لباس‌ها‌یتان را داخل منزل خشك كنید. آویزان كردن لباس‌ها و ملافه‌ها در هوای آزاد و مثلا بر روی طنابی در بیرون از ساختمان، راهی است برای جریان گرد و غبار به داخل خانه.
۷) قبل از رفتن به رختخواب حتما دوش بگیرید. فراموش نکنید که پوست و موی شما محل مناسبی است برای تجمع گرد و غبار.
۸) از گذاشتن حیوانات خانگی روی اثاثیه منزل یا ورود آن‌ها به داخل اتاق خواب جلوگیری كنید. حواستان باشد که گرده‌ها به راحتی روی پشم‌ بدن سگ و گربه تجمع می‌كنند.
۹) موقع رانندگی در فصل‌های حساسیت‌زا، پنجره‌های اتومبیلتان را ببندید. ضمنا یادتان باشد که همیشه جهت دستگاه تهویه هوا و جهت دریچه‌های تعویض هوا را مخالف صورتتان تنظیم كنید.
۱۰) هنگام باغبانی و مرتب كردن چمن‌ها حتما از ماسك‌های فیلتردار استفاده كنید.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید