سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

به روان خانه بیندیشیم


به روان خانه بیندیشیم
آیا تا به حال اندیشیده‌اید كه دكوراسیون منزلتان چقدر با استانداردهای طراحی داخلی تطابق دارد. شاید بد نباشد كمی بیشتر به دكوراسیون منزل فكر كنید و كمی از آنچه كه دوست دارید فاصله بگیرید.همیشه هم طراحی منزل به شیوه‌ای كه ما دوست داریم مناسب نیست، چون امكان دارد ما رنگ‌هایی را برای مبلمان و پرده و رنگ دیوارها انتخاب كنیم كه در مدت‌زمان نه‌چندان طولانی باعث سردرد و اعصاب خردكنی شود و تعادل روحی و روانی اعضای خانواده را به هم بریزد. در اینجا به بررسی كارهایی می‌پردازیم كه هرچند ساده و كوچكند ولی جز ریزه‌كاری‌های دكوراسیون به شمار می‌روند و تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت روانی منزل می‌گذارد.
در اثاث خانه به دنبال خطوط زیبا و خوشایند و فرم محكم و جاندار باشید. اگر وسیله‌ای شكلی دارد كه می‌دانید همیشه دوستش خواهید داشت، همان را انتخاب كنید. به طور حتم شما در طول زمان از طرح و رنگ پارچه آن خسته خواهید شد كه این مشكل با تعویض رویه حل می‌شود. مهم این است كه فرم و مدل این وسیله را دوست داشته باشید. سعی نكنید لوازم منزل را هم رنگ انتخاب كنید بلكه به هماهنگی رنگ‌ها توجه كنید البته نه به این معنا كه همه چیز یك رنگ باشد. اگر در حال انجام تغییرات اساسی در منزل هستید قبل از هر كار جنس موادی را كه استفاده می‌كنید مورد بررسی قرار دهید. كفپوش مرمر در تابستان بسیار خنك و عالی است اما در زمستان به طور آزاردهنده‌ای سرد است. كفپوش‌های غیر از فرش و موكت هم به سروصدای محیط اضافه می‌كنند.
آثار هنری جالبی كه بیانگر شخصیت شما باشند را در گوشه و كنار خانه قرار دهید. آثار هنری بهانه بسیار خوبی برای آغاز گفت‌وگو هستند. از آنجایی كه آثار هنری موجود در منزل معرف شخصیت شماست، لوازم خانه را طوری انتخاب كنید كه بر زیبایی تابلوها و آثار هنری دیگر موجود در خانه بیفزاید. وسایل خانه را طوری نچینید كه توجه را از آثار هنری به خود جلب كنند. حمام و سرویس‌های دستشویی را با شمع، گل‌های خوشبو و صابون‌های عطرآگین تزئین كنید. هر وسیله‌ای را به بهانه اینكه جا ندارید و نمی‌توانید دور بیندازید در اتاق نشیمن قرار ندهید. هرچه دور و بر خودتان را شلوغ كنید محیط خانه كسل‌كننده و اعصاب خردكن‌تر می‌شود. گذاشتن عكس‌هایی از اعضای خانواده در گوشه و كنار خانه بسیار خوب است، اما از افراط در این كار خودداری كنید چرا كه ناخودآگاه خانه را به صورت پرستشگاه در خواهید آورد.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید