چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

قزل آلا با سس سبزیجات


قزل آلا با سس سبزیجات
در شروع كار، ماهی قزل آلا را از تیغ جدا می‌كنیم، بعد از خارج كردن تیغ، آنرا بخار پز می‌كنیم. یادتان باشد ماهی را قبل از بخار پز كردن حسابی با آبلیمو، سركه و مقدار خیلی كمی زردچوبه مزه‌دار كنید.
خب تا اینجای كار شما یاد گرفتید یك ماهی قزل آلای خوب و خوشمزه درست كنید. فرض هم می‌كنیم كه قبلا آشپزی را به اندازه كافی بلد هستید و می‌دانید كه چه موقع یك ماهی خوب پخته می‌شود. یعنی حد اقل از شكل ماهی به راحتی این موضوع را تشخیص می‌دهید.
اما چیزی كه مهم است آن است كه می‌خواهیم ماهی قزل آلای شما با بقیه ماهی‌های قزل آلا تفاوت داشته باشد و در ضمن برای خوشمزه شدن آن هر چیزی را وارد ماهی‌تابه نكنیم. چون ما می‌خواهیم یك خوراك ماهی برای كسانی درست كنیم كه بیماران قلبی و دیابتی محسوب می‌شوند. پس حتما در تهیه سس آن باید نكاتی در همین زمینه در نظر بگیریم كه این نكات از انتخاب مواد تشكیل دهنده سس شروع می‌شوند.
● ملزومات درست كردن سس خوراك ماهی:
▪ یك عدد كدو بزرگ حلقه شده،
▪ یك لیوان شیر (چیزی حدود ۲۰۰ میلی لیتر)،
▪ یك قاشق غذا خوری آرد، هویج رنده شده به اندازه كافی ،
▪ ۲۰۰ گرم قارچ حلقه شده.
اگر می‌خواهید مزه بهتری از قارچ را احساس كنید، قارچ‌های كوچكتر مناسب‌ترند. یادتان باشد كه همیشه از میوه و یا سبزیجات تازه استفاده كنید. این موضوع هم به مزه غذا و هم به سلامت شما كمك می‌كند.
● طرز تهیه سس :
بعد از اینكه مواد لازم برای درست كردن سس را فراهم كردیم، ابتدا سبزیجات را با نصف استكان آب كمی تفت می‌دهیم. سپس شیر را با آرد مخلوط می‌كنیم و آرام آرام به سبزیجات درون تابه اضافه می‌كنیم. آنقدر صبر می‌كنیم تا وقتی كه شیر و سبزیجات درون تابه شروع به حباب زدن كنند. وقتی این اتفاق افتاد سس سبزیمان را روی ماهی می‌ریزیم. یادتان باشد همه مواد را تا آن اندازه بپزید كه مزه غذا از بین نرود
منبع : دوستان


همچنین مشاهده کنید