شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

نور آفتاب در ایجاد سرطان های پوستی موثر است


نور آفتاب در ایجاد سرطان های پوستی موثر است
بیماری های پوست و مو در ایجاد چین و چروک پوست نقش دارند.این عامل در ایجاد سرطان های پوستی و تشدید لکه های پوست نیز موثر است، به همین دلیل به افرادی که زیاد در معرض نور آفتاب قرار دارند استفاده از ضد آفتاب ها توصیه می شود. که این ضدآفتاب ها دو نوع است؛ ضدآفتاب های فیزیکی شامل تمام مواردی هستند که نور را می توانند منعکس کند و مانع جذب آفتاب به پوست شوند.
مانند لباس، عینک، کلاه های لبه دار و سایه بان البته کرم هایی مثل اکسیدوزن و زینک اکساید نیز اگر به صورت یک لایه قوی روی پوست مالیده شود جز این گروه ضد آفتاب ها هستند. این نوع ضد آفتاب ها عمدتا برای مواقعی مناسب است که فرد به جایی مثل کوهستان یا کنار دریا که شدت نور آفتاب زیاد است می رود، به همین دلیل به افراد توصیه می شود در این مواقع از این ضد آفتاب ها استفاده کنند که قویتر از دیگر ضد آفتاب ها هستند.
اما ضد آفتاب های شیمیایی که نور را جذب کرده و از ورود آن به پوست جلوگیری می کنند، خیلی روی پوست دیده نمی شوند، مگر اینکه در ساختار آن مواد افزودنی از جمله کرم پودر استفاده شده باشد. در این صورت جنبه آرایشی نیز به خود می گیرند.
ضدآفتاب ها برای افرادی توصیه می شوند که زندگی روزانه معمولی دارند و یا سرکار می روند، افزود؛ این افراد به طور مکرر باید از این ضدآفتاب ها استفاده کنند. افرادی که نسبت به ضد آفتاب حساسیت دارند با تعویض نوع ضد آفتاب می توانند این مشکل را جبران کنند. گفتنی است؛ هر نوع ضد آفتاب بیش از ۳ تا ۵ ساعت روی پوست موثر نیست و بهتر از بعد از ۳ ساعت تکرار شود.
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید