جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

زمان در دست تو


زمان در دست تو
آنهایی كه در زندگی موفق هستند یاد گرفته‌اند كه در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف از ابزارهای مدیریت كارآمد زمان استفاده كنند. به همین خاطر قادر هستند كارهای زیادی را در حداقل زمان و با كمترین میزان فشار و استرس انجام دهند.
▪ اولین چیزی كه باید از شر آن راحت شوید آشفتگی است تا سازمان و ساختاری مناسب پیدا كنید. كار بعدی كه باید در راستای موفقیت‌تان صورت گیرد، یادگیری اولویت‌بندی است. شما باید یاد بگیرید كه بین كاری كه باید انجام شود و كاری كه نباید انجام شود تمایز قائل شوید.
▪ فقط سعی كنید كه شب‌ها به جای لم دادن جلوی تلویزیون، ساعاتی چند را صرف هماهنگ كردن كارها و برنامه‌هایتان كنید. زمانی كه این مراحل را پشت سر گذاشتید از اینكه چقدر از شر فشار و استرس راحت شده‌اید و در زمانتان هم صرفه‌جویی كرده‌اید متحیر و شگفت‌زده خواهید شد.
▪ سعی كنید كارهایتان را زودتر از موعد مقرر انجام دهید و اجازه ندهید كه از برنامه عقب بیفتید. محاسبه زمان با فاكتورهایی چون خانواده و كار است. به علاوه شما باید مشكلات احتمالی را هم مدنظر داشته باشید.
▪ برنامه بعدی، باز گرداندن زمان از دست رفته است. اگر ۴۵ دقیقه صرف پوشیدن لباس می‌شد با این روش حداقل ۳۰ دقیقه از این زمان را صرفه‌جویی كرده‌اید و آن را به كارهایی اختصاص داده‌اید كه برای انجامشان وقت كم می‌آوردید. یادتان باشد تا زمانی كه هیچ هدفی در سر نداشته باشید راهی هم برای كنترل مدیریت زمانتان وجود نخواهد داشت.
منبع : تهران امروز


همچنین مشاهده کنید