چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 17 April, 2024
مجله ویستا

یادداشت روزانه


یكی دیگر از راه های كه قدرت شما را در نوشتن بالا می برد ، نوشتن یادداشت های روزانه است .
هر روز یا هر دو سه روز یك بار درباره ی كارهایی كه كرده اید یا می خواهید بكنید ، برنامه هایی كه برای آینده ی خود دارید و افكار و عواطف خود یادداشت هایی در دفتر خود بنویسید .
یادتان باشد كه منظور از یادداشت روزانه ، نوشتن درباره ی كارهای تكراری مثل مسواك زدن ، شستن دست و صورت ، عوض كردن لباس ، خوردن صبحانه و نظیر این ها نیست ـ مگر اینكه موقع انجام دادن این كارها اتفاق جالب و مهمی بیفتد كه قابل ذكر باشد ـ بلكه بیشتر باید افكاری را كه با آن دست به گریبان هستید و اتفاقات خوش و ناخوشی كه برایتان پیش آمده و یا عواطف خود را نسبت به اشخاص یا حالات یا چیزهای مختلف بگویید . نوشتن یادداشت روزانه گاهی وقت ها می تواند با توصیف هر ماه باشد . مثلاًَ توصیف یك اتفاقی كه افتاده یا دوستی كه دیده ایم و یا منظره ای كه دیده ایم و مانند این ها .
نوشتن یادداشت روزانه بخصوص برای پرورش ذوقی بچه هایی كه استعداد داستان نویسی دارند خیلی مؤثر است .
این ها مطالبی است كه در نوشتن انشاء خوب بی تأثیر نیست . علاوه بر این ها شما باید در نوشتن یك انشاء خوب ، رعایت قواعد دستوری و یك دست بودن نگارش و تازگی در بیان (یعنی صمیمی نوشتن ، ساده نوشتن و درست نوشتن به زبان امروز) را فراموش نكنید و برای این كه بهتر بتوانید قواعد دستوری را رعایت كنید ، بد نیست كه به قسمت ادبیات سایت و مطلبی كه در مورد چگونه نوشتن است مراجعه كنید و در این مورد راهنمایی های لازم را دریافت كنید. در آخر آن چه كه لازم می دانیم بگوییم این است كه برای بهتر نوشتن بخوانید و بخوانید و همیشه بخوانید !
منبع : شمیم


همچنین مشاهده کنید