سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

چراغ‌های رابطه تاریکند؟


چراغ‌های رابطه تاریکند؟
كار همیشه اش شده. تا چشم هایم را روی هم می گذارم صدایش را می شنوم كه سراغ لباسهایم رفته و درون جیبم را می گردد .اول فكر می كردم خیالاتی شده ام اما چند بار دستگیرش كردم.من هیچ چیز برای خودم ندارم وقتی دلیل این كارش را می پرسم جواب می شنوم زندگی مشترك حریم شخصی نمی خواهد سرگردان مانده ام حق با من است یا او؟
آیا به رابطه خودتان با دیگران فكر كرده اید؟رابطه ای كه با همسر و فرزندانتان دارید. آیا از این روابط احساس خوبی دارید؟یا اینكه احساس عذاب و زندانی بودن می كنید؟روانشناسان برای تحلیل ساده روابطمان و اینكه آیا روابطی كه داریم سالم و قابل قبول هستند پیشنهاد می كنند همیشه چند سوال را برای خودمان مطرح كنیم.
▪ اول : آیا احساس خوشایندی نسبت به یكدیگر دارید؟
▪ دوم: روابطمان با دور شدن از هم تغییر می كند؟
▪ سوم:سهم برابری از قدرت در رابطه با یكدیگر دارید؟
▪ چهارم:مشاوره مرحله بعد از مشاجره برای شما است یا حتما دیگران حلال مشكل شما هستند.
▪ پنجم:از بودن در كنار یكدیگر احساس امنیت می كنید؟یا همواره از اینكه بخشی از وجودتان بر ملا شود نگرانی دارید؟
▪ ششم:كارها و مسئولیت ها بین شما به طور مساوی تقسیم شده اند یا اینكه یكی از شما همه كارها را برعهده دارد؟
گذشته از همه اینها احترام متقابل ،بیان عقاید،رعایت نیازهای عاطفی از دیگر ویژگیهای یك ارتباط سالم است.اما در یكی از رابطه ها یكی از طرفین بخواهد رابطه را تحت كنترل درآورد ،قولهایی بدهد و به آنها پایبند نباشد ،محبتش تنها از روی ترحم باشد می شود گفت این ارتباط آینده روشنی ندارد و چراغهای امیدواریش همه تاریكند و در صورت ادامه یا جدایی به بار می آید و یا یكی از طرفین مغلوب شده و با روحی مرده به ایفای نقش می پردازد.
منبع : تهران امروز


همچنین مشاهده کنید