پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

کالانکوئه


کالانکوئه
یکی از گیاهان زیبای آپارتمانی از خانواده کراسولاسه و سرزمین مادری آن ماداگاسکار است. این گیاه دارای برگ های گوشتی است که زیبایی آنها به برگ های آبدار و ضخیمشان است، اما زمانی زیباتر می شوند که سه گل باشند.
کالانکوئه مانند گیاهان هم خانواده خود گل های فراوانی می دهد که معمولا به رنگ صورتی یا قرمز کمرنگ هستند و از اواسط زمستان تا اواسط بهار شکوفا می شوند. در بعضی از کالانکوئه ها گل ها کوچک اند ولی در عوض به دلیل برگ های زیبایشان مورد توجه قرار دارند.
این گیاه علاقه زیادی به نور دارد بنابراین در زمستان آن را داخل آپارتمان و نزدیک به پنجره های آفتابگیر قرار دهید و در سایر فصول روی تراس یا بالکن در محل سایه آفتاب نگهداری کنید.نیاز این گیاه به آب متوسط است و شما هر بار با مقدار کمی آن را آبیاری کنید، اما نباید در فاصله بین دو آبیاری خاک خشک بماند.
برای تهیه خاک این گیاه یک قسمت خاک باغچه، یک قسمت ماسه و یک قسمت کود حیوانی را با هم مخلوط کنید. این گیاه گرما دوست است و درجه حرارت مناسب برای آن ۱۶ تا ۱۹ درجه سانتیگراد و در تابستان ۳۰ درجه سانتیگراد است.
البته در فصل گرم می تواند گرمای بیش از این را هم تحمل کند. برای این گیاه رطوبت نسبی معادل ۵۰ تا ۷۰ درصد ایده آل است. برای تکثیر این گیاه زمان مناسب برای کاشت بذر اوایل بهار و موقعی است که درجه حرارت به ۲۱ درجه سانتیگراد رسیده باشد.
شما می توانید به روش قلمه زدن آن را تکثیر کنید به این ترتیب که قلمه های به طول ۸ تا ۱۲ سانتی متر از شاخه هایش جدا کنید و به ماسه منتقل کنید و مناسب ترین زمان برای تکثیر به روش قلمه اواخر بهار تا اواسط تابستان است.
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید