جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

ده راهبرد شغلی


ده راهبرد شغلی
شغل‌ها و حرفه‌ها با گذشت زمان، دستخوش دگرگونی‌های زیادی می‌شوند. برای اینكه از این دگرگونی‌ها عقب نیفتیم، امروز، بیشتر از همیشه به راهبردهای شغلی نیازمندیم. راهبردهایی كه گری گراپو پیشنهاد می‌كند، به این منظور طراحی شده‌اند كه موفقیت حرفه‌ای شما را در هر زمینه‌ای كه به آن علاقه‌مندید، در دهه‌ی پر سر و صدای كنونی تضمین كنند:
۱) نگرش خودتان را روزآمد كنید. مثبت بیندیشید و با تغییرها شاخ به شاخ روبه‌رو شوید. نگرانی‌هایتان را نسبت به آینده، با كسانی كه می‌توانید به آن‌ها اعتماد كنید در میان بگذارید، اما فراموش نكنید كه در آخر، خودتان باید مسوولیت همه‌چیز را بپذیرید.
۲) مشاغل رو به رشد سریع آینده را كشف كنید. این حوزه‌ها از نظر گراپو، سلامت، ربوتیك، گرافیك رایانه‌ای، فناوری اطلاعات، زیست‌فناوری، و لیزر هستند.
۳) مهارت‌های مناسب را در خودتان پرورش دهید. این مهارت‌ها شامل مهارت‌های "نرم" ـ مثل كار گروهی، حل مسأله، و خلاقیت ـ و مهارت‌های "سخت" ـ مثل سواد فناوری ـ است.
۴) یاد بگیرید چه‌طور مثل شركت‌هایی كه محصولات‌شان را می‌فروشند خودتان را بفروشید.
۵) برای خودتان چرخه‌هایی بسازید. مثلاً، داوطلب شوید، یادبگیرید، آنچه در نظر دارید را ارائه كنید و در نهایت به سازمان‌ها بپیوندید.
۶) دائماً تغییر شغل بدهید.
۷) در نقش یك پیمانكار مستقل ظاهر شوید.
۸) ملی بیندیشید، فرصت‌هایتان را از لحاظ جغرافیایی محدود نكنید.
۹) جهانی شوید. بازارها در سراسر جهان در حال شكل گرفتن هستند.
۱۰) كسب و كار خودتان را شروع كنید. در نهایت، مطمئن‌ترین راهبرد برای امنیت شغلی، این است كه برای كسی كار كنید كه نمی‌تواند شما را اخراج كند.

نویسنده: گری ژوزف گراپو
مترجم: زهرا گلیج
منبع : باشگاه آینده پژوهان جوان


همچنین مشاهده کنید