چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

زمان را به دست بگیرید تا موفق شوید


زمان را به دست بگیرید تا موفق شوید
آنهایی كه در زندگی موفق هستند یاد گرفته‌اند كه در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف از ابزارهای مدیریت كارآمد زمان استفاده كنند. به همین خاطر قادر هستند كارهای زیادی را در حداقل زمان و با كمترین میزان فشار و استرس انجام دهند. اولین چیزی كه باید از شر آن راحت شوید آشفتگی است تا سازمان و ساختاری مناسب پیدا كنید. كار بعدی كه باید در راستای موفقیت‌تان صورت گیرد، یادگیری اولویت‌بندی است. شما باید یاد بگیرید كه بین كاری كه باید انجام شود و كاری كه نباید انجام شود تمایز قائل شوید.
فقط سعی كنید كه شب‌ها به جای لم دادن جلوی تلویزیون، ساعاتی چند را صرف هماهنگ كردن كارها و برنامه‌هایتان كنید. زمانی كه این مراحل را پشت سر گذاشتید از اینكه چقدر از شر فشار و استرس راحت شده‌اید و در زمانتان هم صرفه‌جویی كرده‌اید متحیر و شگفت‌زده خواهید شد.
سعی كنید كارهایتان را زودتر از موعد مقرر انجام دهید و اجازه ندهید كه از برنامه عقب بیفتید. محاسبه زمان با فاكتورهایی چون خانواده و كار است. به علاوه شما باید مشكلات احتمالی را هم مدنظر داشته باشید. برنامه بعدی، باز گرداندن زمان از دست رفته است. اگر ۴۵ دقیقه صرف پوشیدن لباس می‌شد با این روش حداقل ۳۰ دقیقه از این زمان را صرفه‌جویی كرده‌اید و آن را به كارهایی اختصاص داده‌اید كه برای انجامشان وقت كم می‌آوردید. یادتان باشد تا زمانی كه هیچ هدفی در سر نداشته باشید راهی هم برای كنترل مدیریت زمانتان وجود نخواهد داشت.
منبع : تهران امروز


همچنین مشاهده کنید